Thread: LMS 1000KM Spa
View Single Post
Old 02-05-2008, 22:20
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

De afgelopen jaren sprak men over aantallen tussen de 15000 en 20000 mensen voor het LMS weekend in Spa. Dat lijkt mij zeer aannemelijk. Deze aantallen zie je dus niet eens lopen op Spa. De tribunes langsheen het rechte stuk kunnen op hun ééntje al 9000 man aan, de nieuwe start/finish tribune is gebouwd voor 14000 man en in de paddock kan je moeiteloos 10000 man kwijt. Dus, als deze toeschouwers over het weekend wat verspreid staan over het circuit en wat rondwandelen, dan krijg je inderdaad de indruk dat er bijna geen volk is.

15-20000 mensen lijkt mij ook zowat het maximale dat je in België zo zot kan krijgen om geld uit te geven voor Endurance, zeker met de Live coverage die nu wordt gevoerd op Motors TV en Eurosport.

Trouwens, op Monza was het ook 25€ voor het weekend en het leek mij dat er ook niet dusdanig veel toeschouwers waren. Een goede 20000 zou ik daar ook een goede schatting vinden voor het hele weekend en dan waren de world series er nog als extraatje. Maar goed, het moeten niet overal en voor alle evenementen F1 toestanden worden. Zolang de boel betaalbaar blijft is dat voor mij OK, ik zit er niet echt om te springen om in rij te staan voor het WC en 5€ te betalen voor een blikje bier en nerrgens door te mogen....
Reply With Quote