Na het bouwen van een F1 in de verkeerde schaal, kan ik eindelijk terugkeren naar mijn favoriete merk van kits én naar de juiste bouwschaal.
Terug een Tamiya dus, en omdat ik na de Jordan EJ10 nog altijd in de mood van moderne F1 ben, laat ik mijn half afgewerkte Honda Ra272 nog wat opzij liggen, en start ik met iets nieuws.
Na het plekken van een Revell met de nodige problemen, wou ik mijn zelfvertrouwen weer een beetje opkrikken, en dat kan best met een wagen die redelijk straight-forward is: één carrosseriekleur en niet al te veel decalwerk.
Mijn oog viel op de Tyrrell 020. Alweer eentje met een Honda-krachtbron achterin, maar dat is wat mij betreft louter toeval.
Bij de vorige bouw heb ik het nemen van foto’s een beetje verwaarloosd, en dat ga ik nu proberen goed te maken. In ’t lang en in ’t breed dus…
De kit ziet er als volgt uit:
De doos:
En wat erin zit: standaard voor Tamiya uit die periode: 1 raampje voor de carrosserie, 1 raampje voor de motor en tenslotte 1 voor de ophanging. De wielen worden met een schroef gemonteerd, zonder polycaps.
Bouwplan en decals:
Omdat de decals al wat doorleefd zijn en vergeeld, ga ik de vevangset van Studio 27 gebruiken.