View Single Post
Old 24-06-2008, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda!

Quote:
Het Dutch Power Pack krijgt er vanaf volgend jaar een prachtig nieuw kampioenschap bij. In de Dutch GT4 Championship kunnen dikke bakken als de Ford Mustang FR500 GT4, Aston Martin N24, BMW Z4 Coupé, Lotus Exige, Nissan 350Z, Porsche Cayman, Opel GT en Corvette C6 uitkomen.

http://www.autosport.nl/actueel/news...18&rubriek=nat
Leuk, maar wat lezen we hier:
Quote:
Afgelopen jaar trachtte GPR al met de Porsche Cayman uit te pakken, maar Porsche was hierover alles behalve te spreken. De marketing van het Duitse merk schuift enkel en alleen de 911 als competitiewapen naar voren en Porsche weigerde dus elke medewerking voor de homologatie en ontwikkeling van de nochtans snelle Porsche Cayman. GPR moest noodgedwongen het doek over de Cayman laten vallen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5151
Op zijn zachts gezegd is de roll-out van GT4 een flop te noemen. zowel op Europees vlak als op lokaal BGTC nivo. Echter volgens Ratel schijnt de zon:

Quote:
,,We zijn na het internationale succes van de GT3 in 2007 met de GT4 begonnen’’, vertelt Ratel. ,,We hebben al een Europees GT4-kampioenschap. Het is de bedoeling dat er onder hetzelfde reglement ook meerdere nationale GT4-kampioenschappen zullen worden georganiseerd. Nederland is daar de voorloper in. We willen de GT4 echter ook in Scandinavië, Tsjechië, Portugal en Spanje krijgen.''

http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat
Maar wie weet, misschien dat dit het toevluchtsoord gaat worden voor andere reeds bestaande GT4 wagens. Ik wens CPZ alle succes toe, eindelijk eens geen cup-klasse

Edit: nu al meer wagens dan in het BGTC:
Quote:
Equipe Verschuur stapt in
Frans Verschuur is erg te spreken over het nieuwe initiatief. Hij wil als teambaas instappen in de Dutch GT4. ,,Ik geloof er echt in dat dit een succes kan worden. Ik wil volgend jaar met minimaal vier auto’s gaan deelnemen’’, vertelde hij vanmiddag op het zonnige Circuit Park Zandvoort. ,,Ik ben met twee Duitse merken in gesprek. Met één van die merken zal ik in de GT4 actief worden. Er hebben zich tevens al diverse rijders bij me gemeld. Zo is Hoevert Vos geïnteresseerd, maar ook jongens als Jaap van Lagen, Wim Beelen en Paul van Splunteren.’’
En Verschuur is wel iemand die weet hoe hij +/- 30 wagens per jaar op een circuit moet exploiteren. Dus als die 4 wagens roept, dan zal het ook wel zo zijn
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote