Na het vervangen van de spaken was ik wel iets te snel met het samenkleven van beide helften van de velg. Ik had over het hoofd gezien dat de centrale delen van de velgen semigloss black geschilderd moesten worden. Dat jobke was heel wat gemakkelijker geweest als ik beide helften apart kunnen schilderen had. Nu was het meer een soort van gynaecoloog-achtig werk met een dun penseeltje doorheen de openingen van de spaken. Logisch dat het niet altijd goed ging en er heel wat zilveren spaken ook een zwarte schilderlaag kregen. Maar dat werd dan weer weggewerkt met een penseel met zuivere white spirit. En onder het motto "moeilijk gaat ook" zijn de velgen dan toch nog redelijk in orde gekomen... Je ziet ze op de foto hieronder, samen met de gespoten witte radiator-beschermkappen waarop nog decals met het Honda-logo moeten komen.
De rest van de "koetswerkonderdelen" moest rood gespoten worden. Hiertoe horen ook de centrale veer achteraan, een stabilisatiestang en... het motorblok, dat semigloss red gespoten moet worden ipv glanzend rood. Dat stelde me voor een probleem, want het frame bestaat uit 2 helften die je best op voorhand aan elkaar kleeft om op die manier alle lijmnaden weg te schuren en het kader een mooi geheel vormt. Maar dat ging planmatig niet zonder het motorblok mee in te bouwen, gezien het feit dat de bevestigingspinnen voor het blok aan het frame gegoten zitten. Omdat ik het niet zag zitten om de ganse boel gloss red te spuiten, om daarna alles behalve het motorblok af te plakken zodat ik het kon spuiten met semigloss vernis, besloot ik om de bevestiging van het motorblok aan het frame te laten gebeuren zoals in werkelijkheid: via schroefbevestigingen. Hierover later meer. In elk geval liet deze beslissing me toe om de glanzend rode delen alvast te spuiten zoals je op de foto kan zien.
Ook de uitlaat was niet realistisch genoeg. Om te beginnen waren de lasnaden onvolledig, en degene die er waren bleken verre van realistisch en veel te regelmatig. Bovendien waren er ook nog eens gietnaden die er niet mochten zitten en was het onmogelijk om de verkeerde weg te schuren zonder de goede te behouden. Dus schuurde ik de ganse uitlaat glad om later nieuwe lasnaden aan te brengen. Ook de binnenkant van de uitlaat strookte niet met de werkelijkheid omdat hij gewoon hol was. Dus heb ik hem opgevuld met putty (in meerdere lagen om de krimp te vermijden). Op de foto zie je de laatst aangebrachte laag putty nog zitten vóór het schuren. Ook de andere onderdelen die de uitlaat samen vormen moeten op de foto nog ontdaan worden van hun sinkmarks.
De inbouw van het motorblok dan. Om dit tot een goed einde te brengen moest ik het driehoekig steungedeelte (nr 1 op de foto) wegsnijden en vervangen door een scratchbuilt onderdeel, anders kon het blok er gewoon niet in. Ook onderaan werden de originele bevestigingspinnen weggesneden en werden er gaatjes in de plaats geboord waarin ik (voorlopig) schroefjes gemonteerd heb om het blok op zijn plaats te houden (nr 2 op de foto). Later worden de schroefjes vervangen door meer realistische boutjes. Ik weet niet of het duidelijk te zien is op de foto's, maar het kader is dus glanzend rood gespoten terwijl het blok semigloss red werd.