View Single Post
Old 12-07-2008, 14:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Het bouwverlof is begonnen, en mijne congé ook Dus heb ik weer tijd om er eens deftig in te vliegen! Hier gaan we...

De achterbrug werd gemonteerd volgens plan, behalve de regelvijzen achteraan, die ik afgeknipt heb en vervangen door mishmash boutjes (nr 1 op de foto). De brug kreeg een wash met smoke, net als de ketting die vervolgens gedrybrusht werd met zilver. Na het aanbrengen van het achterwiel is de achterbrug in het frame bevestigd met een schroef. Omdat die schroef in het echt een bout is heb ik ze afgedekt met een mishmash boutje. De schroef die erachter zit lijkt nu een rondelle te zijn (nr 2 op de foto).

Het motorblok stond al in het frame, maar die koelingsslang vertoonde een onrealistische deuk, en dus heb ik ze eraf gehaald, er een stukje plastic rod ingestoken dat in vorm gebogen werd, en daarna heb ik de slang weer op zijn plaats gezet. De bocht is nu veel realistischer (nr 1 op de foto). De uitlaat staat ook op zijn plaats, net als de achterbrug inclusief monolink schokdemper. Op andere foto's is dit beter te zien dan op deze foto.

Hier zie je de extra aangebrachte lasnaden beter omdat ik de foto wat overbelicht heb. Je bemerkt ook de bevestigingsveren die ik gescratcht heb, net als de verbindingsbeugel waar de veertjes aan bevestigd zitten (nr 1 op de foto).

Op de referentiefoto's viel mijn oog ineens op nóg een kabel die in de kit ontbreekt, en die onder de tank ter hoogte van de radiator verdwijnt. Ik ga ervan uit dat het een koelingsslang is. In elk geval heb ik hem ook toegevoegd aan mijn model (nr 1 op de foto).

De voorvork is ook al gedeeltelijk gemonteerd. De verbinding van de voorrem met de remkabel leek niet echt op het origineel, dus heb ik de pen weggeknipt en vervangen door een mishmash onderdeel, waaraan de kabel zal bevestigd worden (nr 1 op de foto). Het wiel zelf werd aan de voorvork geschroefd met vijsjes, die ook nog afgedekt zullen worden door een bout, zoals in het echt (nr 2 op de foto). Ik zat ook een beetje verveeld met de geleidingsbeugel waardoor de remkabel loopt. De kit voorziet hier een onderdeel met pinnetjes op, waarover je aan beide zijden een halve kabel schuift zodat het eruit ziet alsof hij erdoor loopt. Maar ik wou mijn (veel dunnere) kabel echt door de beugel steken. De pinnetjes afknippen was geen probleem, maar ik kon met geen enkel boortje bij het onderdeel om er een gat in te boren volgens de rode lijn op de foto. Dus heb ik het onderdeel er helemaal afgeknipt en een volledig nieuw gescratcht, er zorg voor dragend dat het gat uitgeboord was alvorens het onderdeel op zijn plaats te lijmen (nr 3 op de foto).

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_16.jpg
Views:	2973
Size:	429.6 KB
ID:	10473   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_17.jpg
Views:	2895
Size:	240.9 KB
ID:	10474   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_18.jpg
Views:	2936