
26-07-2008, 20:40
|
 |
Pain in the Ass :)
|
|
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
|
|
Quote:
Zoals geweten zijn de organisatoren van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup en SRO Belgium in vergaande onderhandeling omtrent een samenwerking in het kader van de 24 Hours of Zolder 2008. Beide partijen werken ondertussen verder om tot een compromis te komen dat zowel de autosportliefhebbers, de rijders en de teams ten dienste kan zijn. In de loop van volgende week zal hieromtrent een besluit genomen worden, een besluit, al dan niet positief, dat onmiddellijk kenbaar gemaakt zal worden naar de betrokken rijders en teams toe. In dit kader stelden wij niet de traditionele vijf, maar slechts vier vragen van deze addertjes aan Dries Heyman, communicatieverantwoordelijke voor de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup en Dunlop Motorsport BeLux.
De Dunlop Sport Maxx Endurance Cup (DSMEC) kent van bij de lancering een groot succes. Toch is er de wil om met SRO Belgium samen te gaan werken met betrekking tot de 24 Hours of Zolder.
“Laten we vooral duidelijk stellen dat SRO Belgium en de promotoren van de DSMEC al vrij lang contact hebben met elkaar. Iedereen kent de huidige problematiek in de BGTC en als we de Belgische autosport ten dienste willen zijn moeten we met elkaar praten. Een eventuele samenwerking aangaande de 24 Hours of Zolder zou dan ook niet meer dan logisch zijn, op voorwaarde dat we alle violen gelijk gestemd krijgen.
Maar schep je dan geen conflict?
“Een conflict schep je enkel als één van de partijen dat zelf wil. Wij zijn echter geen politici. Zowel DSMEC, SRO Belgium als de RACB zullen water bij de wijn moeten doen, iets dat tot vandaag perfect lukt en waar alle partijen zich kunnen in vinden. De onderhandelingen verlopen in de best mogelijke omstandigheden en geen enkele partij stelt zich overigens negatief op.”
Een gemengd kampioenschap, dat zich zou integreren in een nationaal GT kampioenschap. Is dit nog haalbaar?
“Jarenlang is het concept van een mix tussen GT’s en Touring Cars de sleutel tot succes geweest in België. Nu trouwens nog, dat bewijzen onze goed gevulde deelnemersvelden in de DSMEC. We kunnen de DSMEC perfect integreren in de 24 Hours of Zolder, zodat we opnieuw tot een volwaardig deelnemersveld komen voor deze topper op de Zolderse omloop.”
En aan welk compromis denken de beide partijen?
“We gaan nu nog niet spreken over een compromis en ik wens het vel van de beer niet te verkopen alvorens deze geschoten is. De onderhandelingen tot samenwerking verlopen perfect en de bal ligt nu in het kamp van SRO Belgium en de RACB. Als zij ons voorstel aanvaarden en het licht op groen zetten gaan we een schitterende 24H of Zolder tegemoet. We zijn alvast op goede weg en in de loop van volgende week wordt het definitieve en gemeenschappelijke standpunt van DSMEC en SRO Belgium naar buiten gebracht… Eén zaak moge duidelijk zijn: als we tot een sluitende overeenkomst komen, dan zal dit enkel en alleen in het belang van de nationale autosport zijn.”
Zonder enige twijfel kijkt elke Belgische autosportliefhebber uit naar het compromis, waarvan hierboven sprake. Dat de onderhandelingen in een ver gevorderd stadium zijn is intussen duidelijk. Dat mag ook wel, want over goed vier weken vangt het hele etmaalgebeuren over het Zolderse asfaltlint immers aan. “De 24 Hours of Zolder 2008 zullen dit jaar enkel op papier en niet sportief een team of een rijderskwartet als winnaar zien, behoudens een samenwerking”, besluit Dries Heyman. “Het kan raar klinken, maar de enige winnaar (of verliezer) van deze race kan alleen maar de nationale autosport en het aanhorige publiek zijn…”
persreutel
|
......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|