De 2006 Yamaha verschilde van die van 2005 onder andere in het frame. De steunen waar de voeten tegenkomen waren anders opgebouwd. Dit was voorzien in de S27 PE set dus begon ik eraan. Eerst de oude delen van het frame afzagen en openingen voorzien voor de PE steunen. Hierna bouwde ik de PE steunen op. De ene kant bestaat uit 3 PE delen en een white metal voetsteuntje. De andere kant bestond uit 4 PE delen en een white metal voetsteuntje.

Links zie je de PE delen en rechts hun plastic voorgangers.

Hier zie je het white metal voetsteuntje. Veel beter dan de gewone uit de kit.
Daarna zag ik in de S27 handleiding dat ik de uitlaat moest inkorten. Ook dit is een verandering t.o.v. 2005. Dit deed ik door zorgvuldig met een zaagje 7 mm tussen de uitlaat demper uit te zagen. Dit ziet er dan uit zoals op de foto hieronder. Natuurlijk is er nog plamuurwerk aan, maar dat is na de droging van de lijm.
Om de twee stukken goed op mekaar te laten passen heb ik een stukje styrene van 10mm breed gesneden en dit binnen in de open uitlaat gestoken. Zo kon ik het achterste stukje er mooi gecentreerd opzetten.
Verder heb ik ook de achterbrug dichtgewerkt. Dit deed ik nooit eerder, maar ga ik nu wel meer doen. Een 1:1 achterbrug is ook niet hol tenslotte. Ook ga ik proberen om lasnaden toe te voegen op de achterbrug.

Ook hier is het nodige plamuurwerk natuurlijk nog aanwezig.
Dit was het voor deze update. Hopelijk hebben jullie ervan genoten.
Tom