View Single Post
Old 14-08-2008, 17:46
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Weer tijd voor een update. Ik heb me de voorbije dagen beziggehouden met het frame en de achterbrug. Tenslotte is dit waar alles in en aan komt en kan het maar beter klaar zijn.
Aan het frame heb ik de PE onderdelen toegevoegd. Ook heb ik vooraan, waar het stuur in komt, een lasnaad toegevoegd. De uitlaatbeschermer wordt normaal met tamiya schroefjes vastgemaakt, maar dat ga ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. Daarom heb ik de gaatjes wat groter geboord en er soldeertin in gelijmd. Daarna komt hierop een PE bout en klaar is Tom. Ook heb ik alle meegegoten 'bouten' in het frame weggeboord. Deze worden ook weer vervangen door PE.
Ook de gaten van de ophanging van het motorblok heb ik uitgeboord. Het blok zal, ipv met de schroefjes, met asjes worden bevestigd aan het frame. Ook hier weer komen PE boutjes op.
Genoeg tekst nu, hier de foto's van het frame.

Daarna was het tijd voor de achterbrug. Deze heb ik nogmaals geplamuurd. Nu moet er een laagje grondlak over en dan hopen dat hij glad is. Daarna kan ik beginnen met het toevoegen van de lasnaden.

Nu moest ik op zoek naar een oplossing om de achterbrug en het frame samen te kunnen voegen zonder het tamiya schoefje. Dit deed ik door de gaten in het frame, waar het schroefje moet komen, uit te boren met een 2mm boortje. Hetzelfde deed ik ook met de achterbrug. Zo paste er precies een asje van 2mm in en zit alles vast. Ook zie je hier achteraf niets meer van. Aan de ene kant van het frame zit een PE beschermplaat net voor het gaatje. (foto hieronder, het onderdeel dat met tape vastzit dus)

En aan de andere kant komt er weer een PE bout over.

De velgen en het motorblok werden ook gespoten. Op het motorblok zitten enkele laagjes modelmaster glanzend zwart, waarover dan na een droogtijd van 3 dagen allclad aluminium op gespoten werd.

De velgen werden ook gespoten met modelmaster glanzend zwart.

Nu moet het frame en de achterbrug verder afgewerkt worden. Daarna is het blok aan de beurt en dan kunnen deze samengevoegd worden.

Tom
Reply With Quote