View Single Post
Old 19-08-2008, 22:28
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Het begin ziet er goed uit! Ik ben wel benieuwd welke kleuren je gaat gebruiken voor de Gulf-variant? Misschien die van Zero-paints?
Ja, klopt. Ik had die Gulf-kleuren van Zero Paints eens gekocht, maar nu het model waar die voor besteld werd nog niet aan de orde is, kan ik hem evengoed hiervoor gebruiken.

Op de motorkap is een vin ingewerkt. Waarvoor zo een ding moet dienen is mij een raadsel, maar goed, hij staat er en dus moet hij op het model. Het onderdeel dat werd meegeleverd is veel te dik en te ruw van vorm om zo een klein onderdeel te kunnen weergeven. In de uitbreidingsset zit hij ook niet, en dat vind ik op zijn minst erg eigenaardig. Studio27 had hier evengoed van kunnen profiteren om dit onderdeel te verbeteren en het op te nemen in de PE-set.
OK, dan maar het schuurpapier er bij gehaald, en het plastic onderdeel fiijner schuren. Ik had hier al geen goed oog in wegens de breekbaarheid van de plastic, vooral als je hem dan nog eens flinterdun gaat schuren. Ik kreeg jammer genoeg gelijk; het onderdeel brak tijdens het schuren.
Dan zelf maar ééntje maken in koperplaat. Ik heb koperplaat van 0,010 inch genomen (ongeveer 0,25 mm), in vorm geslepen met als voorbeeld het onderdeel van de tweede kit.
Na een beetje passen en bijschuren krijg je zoiets:

Dan is het kwestie van het midden van de motorkap te markeren en het te verlijmen.
Het resultaat is dit:

Ter vergelijking heb ik het originele onderdeel eens droog naast het zelf-fabrikaat gezet:

Véél beter als je het mij vraagt.
Tot de volgende!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC06076.JPG
Views:	1561
Size:	182.8 KB
ID:	10929   Click image for larger version

Name:	DSC06077.JPG
Views:	1609
Size:	148.8 KB
ID:	10930   Click image for larger version