View Single Post
Old 26-08-2008, 21:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Op de RACB site is deze gruwel te lezen,in rood de op- en aanmerkingen:

Quote:
Het is uiteindelijk Benjamin Bailly geworden die volgend jaar de kleuren van RACB National Team zal verdedigen in de Formul’Academy Euro Series. Tijdens de finale confrontatie, die vandaag in Le Mans op het Bugatti-circuit plaatsvond, bleek de Luikenaar de snellere van de vijf andere kandidaten.

Vanaf deze week woensdag bevonden Benjamin en Sébastien Bailly, Guillaume De Ridder, Denis Dupont, Clemente Picariello en Anthony Sauvan zich in de installaties van de Auto Sport Academy in Le Mans (zaten die jongens in de waterleiding of cv-ketel van het gebouw?). Daar in de zogenaamde « universiteit van de autosport » werden de zes Belgen, die zich in de loop van de maand juli wisten te selecteren tussen 32 andere kandidaten, opgenomen in deze unieke kweekvijver van jonge talenten.

Het was een druk programma dat zij voorgeschoteld kregen. Gedurende twee dagen konden de zes jongeren zich ervan vergewissen in welke mate de autosport veeleisend is en men tot het uiterste dient te gaan om te slagen en carrière te maken. Op donderdag haspelden zij zes trainingen af, goed voor zo’n 240 km testwerk. Telkens werden de cijfergegevens en de prestaties gewikt en gewogen door de instructeurs van de Auto Sport Academy, terwijl Marc Duez en Bas Leinders, voorzitter van de Jury, hen bijstonden met raad en daad.

Ook de weersomstandigheden speelden een rol (Welke omstandiheden nog meer dan?). Na twee dagen zon werden de kandidaten voor de finale chronoritten getrakteerd op een typisch Belgisch regenweertje. Moeilijke weersomstandigheden die Benjamin Bailly (18 jaar) toelieten het verschil te maken en het Stuurwiel 2008 van RACB National Team in de wacht te slepen.

«Ik besef maar al te goed welke unieke kans mij hier geboden wordt, », stelde de laureaat na het bekendmaken van het resultaat. “Kunnen deel uitmaken van deze structuur is een unieke opportuniteit voor mij. Ik ga mij dan ook goed fysiek voorbereiden, zodat ik het seizoen 2009 in de best mogelijke context kan aanvatten. Ik wil de kleuren van België laten wapperen in de Formul’Academy Euro Series.»

«Ik was zeer aangenaam verrast door het algemeen niveau van de zes kandidaten, » verklaarde Bas Leinders, juist voordat hij in het vliegtuig stapte, richting Boekarest, voor de manche van het FIA GT (waarom pronken met deelname aan de FIA GT? Het is de enige deelnemer aan die klasse!) « Ondanks de regen hebben deze jongeren duidelijk getoond dat zij de Formul’Academy onder de knie hadden en aan een stuur kunnen draaien. Bovendien maakte niemand in de nochtans snelle en scherpe bochten geen grote fouten (iedereen heeft dus een bezoek gebracht aan de grindbak!). De meesten onder hen hadden tot hiertoe nog nooit met een éénzitter gereden. Deze eerste uitgave van het Stuurwiel was van een uitstekend niveau. »

Herinneren we eraan dat de winnaar van het Stuurwiel 2008 een beurs ontvangt, die overeenstemt met de helft van het nodige budget in de Formul’Academy Euro Series. Vanaf september 2008 zal Benjamin de Auto Sport Academy vervoegen en deelnemen aan acht voorbereidende testdagen.

«De editie 2008 van het Stuurwiel was uitstekend, » besloot Michel Jodogne, Algemeen Directeur van RACB. “Wij hopen dat de vijf ( er staan toch zes namen onderaan de persbabbel. Er waren 6 finalisten! Had het niet moeten zijn: de vijf verliezende finalisten? finalisten hun weg verderzetten in de autosport. Wij, van onze kant, willen hen alvast helpen, indien zij raad mochten (adives van de RACB? Weet niet of je daar nu zo happig op moet zijnnodig hebben bij het uitbouwen van hun nog jonge loopbaan. »

Snelste referentie-tijden : 22 augustus 2008 - Piste « Maison Blanche », aanhoudende regen

Benjamin Bailly 1 :21.150
Guillaume De Ridder 1 :21.780
Sébastien Bailly 1 :21.832
Anthony Sauvan 1 :22.027
Clemente Picariello 1 :22.060
Denis Dupont 1 :23.162

http://www.racb.be/nl/news/ne_rubA_0...=2&FromIndex=1
Met dank aan de tipgever die me op dit artikel wees. Wellicht is de FR-versie wel in orde, kan ik niet beoordelen. De vertaling is in ieder geval huilen met de pet op.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.