View Single Post
Old 30-08-2008, 13:34
tifosi forever's Avatar
tifosi forever tifosi forever is offline
De Paddock Rookie

kleine update: het interieur is afgewerkt.

Stoeltje: de gordels zijn van het materiaal meegeleverd in de kit, de PE-deeltjes van Renaissance.

Interieur: Ik heb een deel van de rolkooi toegevoegd en de brandbusser bekabeld.

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Ik vind dit een moedig project, maar enkele opmerkingen heb ik toch nu het nog kan.

- de kabels van de bobijn zijn een beetje overmaats. Je hebt de goeie maat (zie de bougiekabels), gebruik dit misschien daar ook voor
- de boord van de carrosserie (B-stijl) is nog te dik in verhouding met de andere details
- de stangen waarmee de schokdempers op het chassis vaststaan zijn enkel afgeknipt, maar misschien is dit een voorlopige opstelling.

Bouwen op 1/43 is al niet niks, super detailen en alles binnen proportie houden is nog een moeilijkere opdracht. Hou je maten en details goed in het oog, want te dikke kabels met verkeerde (lees te felle) kleuren kunnen het algemeen niveau sterk omlaag halen.

Het voornaamste is natuurlijk dat je je amuseert!
Bedankt voor de opmerkingen, liever zo dan alleen aaaa's en ooooo's.

- De kabels van de bobijn heb ik intussen vervangen. De kleuren heb ik wel deels behouden, op deze manier vallen de kabels wat meer op.
- De stangen van de schokdempers heb ik ook wat bijgeschuurd, dit was ik blijkbaar vergeten.
- De dikte van de carrosserie is wat moeilijker aan te passen (zonder stevigheid te verliezen) ik heb de randen daarom wat schuin geschuurd, en zal ze zwart verven. Hopelijk valt de dikte hierdoor wat minder op.

Quote:
Originally Posted by Mech@niC View Post
Nondekanonne,

Goed bezig man,

Als je nu toch bezig bent zou ik op de klepdeksels metalen 3D Ferrari letters (logo's) aanbrengen deze bestaan namelijk.
Bijvoorbeeld deze van CrazyModeler

Dan is het pas echt af.
Nou bouw ze nog

Greetz Maurits
Bedankt voor de tip, helaas is het kleppendeksel niet meer te zien. Ik heb bij enkele modellen ferrari scripts gezien op de airboxen, maar heb dit op nog geen 1/1 model tegengekomen.

mvg, tifosi forever