View Single Post
Old 31-08-2008, 21:54
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie

Gisteren ben ik ook geweest, voor het eerst sinds ongeveer een jaar Belcar - sorry, BGTC. Hoewel ik GT3 een prachtig concept vind, heb ik het op het circuit nooit leuk gevonden om naar te kijken, al die tamme kleine broertjes van de GT1's en GT2's.

Ik heb het BGTC maar van veraf een beetje gevolgd, weet niet wie vooraan rijdt of het kampioenschap leidt - eigenlijk wist ik alleen dat de grids te klein zijn.
Maar gisteren vond ik het voor het eerst wél leuk! Ok, het startveld moest 2x zo groot zijn, maar mooi vond ik het wel. Waarom? Voor het eerst zie ik GT3 zonder dat de GT1 en GT2 op dezelfde dag rijdt. En de GT4 auto's passen er dan ook mooi in. De Ginetta zag ik ook voor het eerst op het circuit, wat een prachtige wagen, en met precies het goede geluid. Bij de Aston Martin daarentegen moest ik m'n best doen om 'm te horen...

Al bij al waren er natuurlijk veel te weinig deelnemers, al valt het aantal uitvallers me nog redelijk mee. Voor volgend jaar moet dat toch echt beter, op welke manier dan ook. Wat is er eigenlijk gebeurd met het idee van de Zolder 24h als topevenement voor alle GT3 kampioenschappen of zoiets? De "oude" Belcar was nog altijd veel beter, maar als ze het aantal deelnemers goed kunnen krijgen kan ik best weer warm worden voor de Belc...GTC.
Verder heb ik me goed geamuseerd bij alweer de 4e 24 uur van het jaar. Zo kwam ik met al m'n rondloperij ook vaak op de juiste momenten langs het autowasserette-gedeelte. Soms kan ik al die onrelevante randanimaties best wel waarderen
Reply With Quote