Quote:
Originally Posted by Gulfie
GE ZIJT NE FREAK!
|
Quote:
Originally Posted by TvD
Zot, dat zijt gij!!!
|
Jullie zijn nu niet bepaald de personen bij wie ik op therapie zou moeten gaan om dit te verhelpen hé.
Ondertussen heb ik ook al een beetje tegenslag gehad. Er is echter nog geen man overboord...
Zoals jullie reeds hadden gewaarschuwd, is het verwijderen van de Tamiya-tape rondom de cockpit net geheel vlekkeloos verlopen. Nochthans heb ik dit in het verleden wel meer gedaan zonder problemen, maar ik denk dat de tape deze keer iets te lang heeft blijven zitten en ook iets te veel verhard was door de laklagen die eroverheen gegaan zijn.
Ik heb proberen een paar foto's te nemen:
De cockpit is OK, op een klein hoekje na waar de decal aan de tape is blijven hangen (zie omcirkeld gedeelte). Het gearceerde stuk is losgekomen maar niet afgescheurd ( Er zit één scheurtje in ter hoogte van het bovenste arceerlijntje. )
Ik kan hier 2 dingen doen:
a) het zo laten; de zetel dekt het omcirkelde gedeelte toch af en het gearceerde deel blijft mooi aan de cockpitwand hangen. Bovendien zal de versnellingspook daar ook nog eens boven komen.
b) met een beetje microsol onder de decal gaan om hem vast te zetten, en er nog een licht laagje vernis over zetten. Hiermee riskeer ik waarschijnlijk wel dat er vernis onder de decal gaat en dat ik dan pas echt in de problemen kom?
De opening van de luchthapper ziet er aan één kant wat slordig uit, dit zou ik wel moeten kunnen verhelpen met wat zwarte verf of een extra stukje decal.
De decal op de binnenwand van de rolbeugel is aan beide zijden onderaan afgescheurd. Hier ga ik opnieuw decallen.
Een beetje tegenslag dus, maar dat gebeurt bij elk model wel op een bepaald moment. Ik zie het in elk geval wel zitten om alles te herstellen. Fingers crossed...