View Single Post
Old 28-09-2008, 21:25
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn.

Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend.
Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal.
Even een reactie hierop.Inderdaad die z3,raar dat die aan de start stond.De toeschouwers blijven inderdaad weg,maar dan zeggen dat ze naar btcs of dsmec komen?Deze series rijden gewoonlijk samen dus ligt het niet enkel aan bgtc hé.Dsc vind ik zeker een knap kampioenschap daar zit ook de snelheid in en mooie wagens.Rundstreckenpokal heb ik nog niet mogen aanschouwen dus geen mening hierover.En nog eens voor het laatst als autosportliefhebber wil ik mooie,snelle wagens zien en geen wagens die de raidillon oprijden en dan denken gaat hij boven komen of niet.Of meer nog wagens die na 3 ronden gedubbeld worden.
Reply With Quote