View Single Post
Old 16-11-2008, 18:49
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Zo, alweer meer dan 2 maand geleden sinds de laatste update. Ik wou dat ik wat regelmatiger kon posten, maar de cockpit heeft besloten ‘to fight me every step of the way’. Bijgevolg gaat het niet zo snel vooruit. Een korte samenvatting van de lijdensweg:

De vorige keer had ik het probleem met de stukjes carbondecal die losgekomen waren. De tip van Nismo heeft toen perfect gewerkt, met een beetje Kristal-Clear zat de decal zo weer op z’n plek. Ook de plaatsen waar de decals volledig afgescheurd waren, heb ik dan hersteld.
Ik kon dus verder met de carbondecals aan de buitenkant van de cockpit.

De volgende tegenslag: terwijl ik templates aan het maken was met behulp van Tamiya tape op de cockpit, heb ik met m’n mes de lak gechipt! Nu was ik gedwongen om datgene te doen wat ik absoluut wou vermijden: lakherstel. Gelukkig had ik in deze thread de eindverhouding gun metal / zwart genoteerd, zodat ik de lakschade plaatselijk kon herstellen zonder kleurverschil. Ik moet er niet bij vertellen dat dit natuurlijk weer de nodige tijd gekost heeft…

Op de foto’s hieronder het eindresultaat van al het carbon-werk. Het rode cirkeltje op de laatste foto is de plek waar ik de lak beschadigd had (gelukkig is er niets meer van te zien).

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Tyrrell020_056.jpg
Views:	381
Size:	50.3 KB
ID:	11750   Click image for larger version

Name:	Tyrrell020_057.jpg
Views:	395
Size:	70.9 KB
ID:	11751   Click image for larger version

Name:	Tyrrell020_058.jpg
Views:	391