View Single Post
Old 20-11-2008, 21:16
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

De "veredeling" van de zetels is een verhaal apart...

Op onderstaande foto's kan je zien hoe de zetel er oorspronkelijk uitzag, en hoe mijn versie uiteindelijk oogt. Dit is wat ik heb gedaan:

1. De zetel had perforaties in de bekleding. Die gaatjes worden afgezoomd met een alu ringetje om uitscheuring te voorkomen. De plastic onderdelen in de kit had gegoten uitsparingen, die wel op de correcte plaats, en in het juiste aantal waren gegoten, maar die dicht zaten. Dus het eerste werk was het uitboren van al die gaatjes.
Dat was makkelijk want ik hoefde met mijn boor maar de uitsparingen in het onderdeel te volgen.
Duurtijd: ongeveer een kwartier per zeteltje. Maal vier dus...

2. Ik neem dus een PE-setje van Scale Motorsport, waar we vooral de rechtse deeltjes van gebruiken: de washers ("rondellen" in het proper Vlaamsch). Die hebben net dezelfde omtrek als de uitsparingen in het plastieken kuipje, en zijn dus perfect om de alu ringetjes na te bootsen. Ze zijn misschien wel een beetje aan de dikke kant, maar dat neem ik er dan maar bij.

3. Dan is het kwestie van met een naald een beetje contactlijm in de uitsparing te laten vloeien, met een andere naald een washertje van het PE-blaadje te prullen (vooral zorgen dat het niet een eigen weg gaat volgen bij het losmaken), en dat washertje dan in dat druppeltje lijm laten vallen.
Voilą, als je dat 126 keer doet, heb je 1 zetel afgewerkt. Nog drie te gaan.
Duurtijd: ongeveer 2 avonden per zetel ...

Een mens moet zijn bezigheid hebben, nietwaar?
Beneden zie je een vergelijking tussen een niet-behandelde, doch geperforeerde en gespoten zetel, en een zetelset die reeds volledig klaar is. Zie ook de diverse foto's in voorgaande post.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC07991.JPG
Views:	891
Size:	215.6 KB
ID:	11789   Click image for larger version

Name:	DSC07986.JPG
Views:	894
Size:	181.6 KB
ID:	11790   Click image for larger version

Name:	DSC07987.JPG
Views:	892