Quote:
Originally Posted by Guido
Bijna klaar..........
|
Het is dan uiteindelijk toch van gekomen, ik heb mijn eerste model van dit jaar af.
Ik ga eerst de laatste updates nog laten zien van wat er gisteren is gebeurd.
Ondanks een paar onderdelen die nog geverfd en gemonteerd moesten worden, heeft het toch meer moeite gekost dan verwacht werd.
De antenne die er eerst opstond viel toch wat te dik uit en heb ik dan maar vervangen door een dunner exemplaar;
De achterwielophanging werd gemonteerd nadat alle onderdelen eerst een likje verf hadden gekregen. Ook werden er nog wat leidingen aangebracht, waar achteraf wel niks van te zien is.
Daarna werden de wielen geplaatst en ziet het er zo uit van bovenaf gezien;
En nog een zijaanzicht alvorens ik chassis en carrosserie ga samenvoegen;
Nadat het chassis met de vier wielen op de grond stond, bleek er eentje de grond niet te raken. Hij was een beetje wiebelig.
Alles opnieuw nagekeken, maar nergens vond ik iets wat de oorzaak kon zijn.
Enfin, het wiebelen bleek wel mee te vallen totdat ik de carrosserie monteerde. Het werd er alleen maar erger op. Toen ik chassis en carrosserie eens paste zonder de wielen, bleek alles normaal.
Met de wielen erop past de voorkant slecht en wiebelde hij iets meer dan zonder carrosserie. Volgens mij iss de bodemlaat ietwat verwrongen. Ik heb dan de body maar op de bodemplaat met secondenlijm vastgeplakt zodat hij aan de voorkant niet meer ging openstaan.
Alsof dat nog niet genoeg was brak er ook nog het rechtervoorwiel af.
Dat heb ik dan maar zo vastgeplakt dat het model nu wel met zijn 4 wielen op de grond staat.
Dat was gisteren.