View Single Post
Old 25-11-2008, 22:39
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De PR machine is in ieder geval een succes want zelfs Mark is overtuigd.

Quote:
De GT4-teams hadden al breed scala aan GT4-auto’s waaruit gekozen kon worden. De keuze voor nieuwe renstallen en rijders zal er niet makkelijker op worden; Aston Martin presenteerde onlangs de nieuwe Vantage GT4, terwijl de homologatie van de nieuwe BMW M3 en de Maserati GranTurismo in ver gevorderd stadium zijn.
...
Terwijl de homologaties van de Maserati GranTurismo en vooral de BMW M3 door potentiële teams met veel belangstelling gevolgd worden, is Bert Moritz bezig om met een Chevrolet Camaro aan de start van het Dutch GT4 te verschijnen. “De Chevrolet Camaro is voor mij eigenlijk een oude liefde, waar ik in de jaren ’80 vijf keer kampioen mee geworden ben”, vertelde Moritz. “Ik reed daarnaast ook met internationale wedstrijden mee, zoals de 24 Uur van Spa-Francorchamps. De mogelijkheid doet zich nu voor om met een nieuwe Camaro oude tijden te doen herleven.”

Interesse
Moritz heeft inmiddels een afspraak met General Motors in Amerika gepland. “Het hangt ook van hun interesse af”, vervolgde hij. “We moeten eigenlijk in januari de auto al in huis hebben, aangezien het omhoog krikken naar het niveau van de Aston Martins en Porsches ook een aantal weken in beslag zal nemen. De organisatie ziet graag veel variëteit in auto’s en het doet me in ieder geval goed dat iedereen zijn medewerking moeiteloos verleend; dat kan het verhaal bespoedigen.”
http://www.autosport.nl/actueel/news...30&rubriek=nat

Zijn de BMW en Maserati Nederlandse initiatieven?

Voor het homologeren van een wagen voor GT4 is toch geen inmenging nodig van een fabrikant? Dus waarom moet Moritz naar Amerika? Sponsoring zal er op dit moment niet te halen zijn in Detroit.

Last edited by FIRE; 25-11-2008 at 22:41.
Reply With Quote