View Single Post
Old 28-11-2008, 00:03
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Zoek de fout:

Quote:
Bortolotti indrukwekkend met ronderecord bij debuut
[27 november - 11:19]

De drie eerste rijders in de eindstand van de Italiaanse F3-series mochten deze week voor het eerst achter het stuur van een F1-wagen kruipen. Op het testcircuit van Ferrari, Fiorano, mochten drie jonge honden Mirko Bortolotti, Edoardo Piscopo en Salvatore Cicatelli de F2008 op woensdag aan de tand voelen.

Ferrari-testrijder Andrea Bertolini was aanwezig om de drie jongens uitleg en tips te geven. Ook Ferrari-baas Luca Baldisserri kwam een kijkje nemen.

F3-kampioen Bortolotti verbaasde de Ferrari-medewerkers door een tijd van 59.111 te klokken na 40 ronden. Wat een fractie beter is dan de tijd die Bertolini eerder reed. Indrukwekkend dus voor een debutant die bij zijn eerste F1-meters het ronderecord kan verbreken.

“Ik voelde me zeer snel heel comfortabel in de auto", zij Bortolotti aan
La Gazzetta dello Sport. “De auto geeft je ronde na ronde meer vertrouwen, de F2008 is echt de beste auto waar ik ooit al mee gereden heb!” Een dolblije Bortolotti ging verder. “op het einde pakte ik het ronderecord, dus kon het niet beter.”

Piscopo's beste ronde was 1:00.3 na 29 ronden en Cicatelli’s beste ronde was 1:01.2 na 33 ronden.