Vrienden modelbouwers,
Er moet me even iets van het hart dat al een tijdje door mijn hoofd draait. We hebben een tijdje geleden (al meer dan een jaar denk ik) een apart subforum aangemaakt waarin dat we kit reviews kunnen neerzetten. Een kit review is een korte beschrijving van wat er in de doos zit en je eerste indrukken van een kit.
Wat er nu gebeurt, is dat wanneer iemand een nieuwe thread opstart, begint met het posten van de inhoud van de doos. Op zich is dat natuurlijk prima, maar als we het zo blijven doen, dan heeft het sub forum "Kit Review" niet veel zin natuurlijk.
Ik weet wel dat een aparte Kit Review moeilijk is wanneer je aan een doos begint, want je moet natuurlijk 2 threads starten, wat niet altijd evident is en makkelijk vergeten wordt. Het grote voordeel van dit sub forum echter, is dat wanneer je op zoek naar algemene informatie omtrent een kit en niet noodzakelijk interesse hebt in een bouwverslag, je daarvoor terecht kan in dit specifieke subforum en dus niet moet gaan zitten zoeken in het forum "Op de Werkbank". Bovendien is het zo, dat niet iedere bouwer dit hoeft te doen natuurlijk. Immers, als je een doos bouwt die al eens een keertje gereviewd is, is dat werk al gedaan. 't zal enkel in het begin zijn dat er wat werk aan is, en als iedereen met vernieuwde moed en interesse meedoet onder hte motto "vele handen maken licht werk", moet zulks toch lukken, niet?
Ik heb er ook even een poll bijgezet om te zien wat iedereen er van denkt. Als er totaal geen interesse in is, kan dat misschien beter geschrapt worden. Indien het niet geschrapt wordt, misschien wat vaker nieuwe reviews posten.
Het forum in kwestie kan je hier terug vinden:
http://forum.depaddock.eu/forumdisplay.php?f=69
Als laatste nog even dit. Ik wil absoluut niemand met de vinger wijzen. De bedoeling is enkel om dit nog eens onder de aandacht te brengen en een discussie/gesprek ten gronde hierover te hebben.
ps. Deze thread staat niet op de juiste plaats, maar ik heb het bewust hier neergezet opdat het door de mods kan verplaatst worden met een permante link vanaf hier. Dit voor maximale zichtbaarheid. Thank you!