View Single Post
Old 07-12-2008, 16:32
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Wat kunnen we nu vaststellen voor de GT2's in 2008?
  1. Porsche 997 GT3 RSR
  2. Ferrari F430 GT
  3. Ford GT
  4. Corvette Z06 GT2
  5. Dodge Viper GT2
  6. Panoz Esperante (als deze nog ingezet gaat worden natuurlijk)
  7. Spyker C8 GT2
  8. Aston Martin V8 Vantage GT2
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.

Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?

Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.

Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?

Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.

Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.

Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...

Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?

Ik kijk alvast terug met wijde open ogen naar 2009 tegemoet omtrent het GT2 gebeuren!

Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!

EDIT:

Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.

Is dit dan op basis van de GT3?

Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.

Last edited by Viper GTS-R***; 07-12-2008 at 16:52.
Reply With Quote