Update van de werkzaamheden.
Terwijl de gordels liggen te drogen heb ik de dashboards afgewerkt. Gespoten in mat zwart, en dan de decals aangebracht voor de meters. Daarna werden die afgeboord met een PE ringetje uit de uitbreidingsset. Last but not least heb ik een drupje vernis in de meters laten vallen om ze toe doen blinken. Je krijgt dan de indruk dat er een glas voor zit, net als bij de 1:1 meters.
Ik heb ook de velgen gespoten in Testors Burnt Metal, de metalizer. Die werd 10 minuten na het spuiten gefixeerd met de Testors Metalizer sealer.
Daarna moest de buitenste ring van de velg in het alu gespoten worden. Gezien de vorm van de velg had ik een template nodig, en na een paar pogingen om een kartonnen ring te knippen heb ik het opgegeven. Blijkbaar heb ik niet goed opgelet in de kleuterschool en het knip- en plakwerk gaat me daarom nog steeds niet goed af.
Een munt van 1 eurocent was net te groot om te kunnen dienen, maar beter te groot dan te klein. Te groot kan je immers nog oplossen, nietwaar?
Een gaatje in het midden van de munt, en monteren op de Proxxon. En na een kwartiertje heb je een mooie ronde template voor je velg ...
De airbrush werd weer geladen, met Testors Aluminium Metalizer, deze keer, en de velgrand wordt dan gespoten. Weer fixeren met Metalizer sealer en done. Ik heb als test eens een wielmoer drooggepast in een velg (die wielmoeren staan ook in het alu trouwens) en dan ziet er op het eerste zicht nog zo slecht niet uit.