View Single Post
Old 28-12-2008, 16:31
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Dan richten we de aandacht op de voorste ophanging.

De eerste stap: de schokdempers die tussen de twee ophangingsarmen moeten worden gepriegeld. Bovenaan geeft dat niet te veel problemen, maar de onderkant is een ander paar mouwen. Je moet immers opletten dat het plastic rodje waar die demper aan moet worden bevestigd niet breekt onder de druk die je moet zetten om de demper erover te klemmen.

Eens dat gelukt is heb je zoiets als dit:

Je bent dan zo fier op jezelf dat je alles hebt gemonteerd (met behulp van het onontbeerlijke pincet uiteraard), totdat je merkt dat je de hele boel terug moeten opensperren omdat de constructie van wiel-annex-remschijf nog moet volgen, en dat moet natuurlijk mee tussen diezelfde ophangingsarmen. Onderkant van de demper dan maar laten zitten, want die was het moeilijkst (en het delicaatst) om te bevestigen, en de remschijf tussen de twee draagarmen wringen. Daarna opnieuw met een pincet de bovenkant van de demper vastklemmen. Oef, nu de andere kant nog.

Maar uiteindelijk lukt het dan toch, en dit is het resultaat:

Beide chassis heb ik voor de fotoshoot nog eens naast elkaar uitgelijnd. Ik betrap er mezelf regelmatig op dat ik goed moet zoeken om te weten welk chassis bij welke body hoort...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08139.JPG
Views:	758
Size:	149.8 KB
ID:	12293   Click image for larger version

Name:	DSC08140.JPG
Views:	723
Size:	157.3 KB
ID:	12294   Click image for larger version

Name:	DSC08142.JPG
Views:	745