Zo, de feesten zijn alweer achter de rug zodat we onze geliefkoosde hobby weer kunnen oppikken: het "plekken".
De decal is ondertussen ontworpen en afgedrukt op mijn laserprinter. Het resultaat mag er zijn, maar het had beter gekund. Maar hij doet wat hij moet doen: overtuigen vanop een afstand. Ik heb er geen foto van genomen, maar je ziet hem vanzelf verschijnen als ik ga beginnen decals te zetten op de body.
De schokdempers dan. In de kit zitten 4 white metal dempers die je de moed zouden laten verliezen als je ze bekijkt. Beide gegeoten helften passen niet op elkaar wat ervoor zorgt dat je enorm veel schuurwerk zou hebben om er een iet of wat aannemelijke demper van te maken. Ik besloot dus om alleen de beide uiteinden te behouden, die te ontdoen van hun braam en ze te schuren en polishen tot het blanke metaal voldoende blinkt om te overtuigen zonder te spuiten. Tussen beide uiteinden bevestigde ik een dun stukje aluminium buis waarover een dikker buisje geschoven werd. Dat was de demper. Daarna draaide ik wat soldeertin rond de dikkere buis tot ik een overtuigende veer kreeg. Vervolgens werd alles gemonteerd en de nieuwe schokdemper was klaar. Op de foto zie je bovenaan de originele demper die nog aangepakt moet worden, en onderaan de aangepaste. Toch wel een duidelijk verschil lijkt me...
Daarna was het de beurt aan de voorste schokdempers die een iets andere vorm bezitten. Het principe bleef hetzelfde, alleen was de te bereiken vorm anders. Op de foto zie je bovenaan de 2 afgewerkte achterste schokdempers, daaronder de afgewerkte voorste dempers, en onderaan de originele voorste dempers die ik zoals je ziet niet eens gebruikt heb.
Het dashbord werd zilver gespoten, de details moeten er nog op aangebracht worden. Jammer genoeg heeft de eigenaar van de Ensign waarvan ik referentiefoto's bezit het ganse dashbord vervangen door een modern exemplaar met digitale aflezing, waar ik dus niets aan heb. Het zal dus voornamelijk giswerk worden.
Het stuur werd semigloss black gespoten. Nu moet het centraal gedeelte afgeplakt worden en kan het stuurwiel zelf gespoten worden met Gulfie's faux fabric spray...
Eigenlijk was ik dat ook van plan met de kuipstoel, maar die moet een desert sand kleurtje krijgen en ik weet niet of ik die kleur nog kan over de faux fabric structuur kan spuiten. In elk geval heb ik al eens een mistlaagje desert sand gespoten om te zien hoe de stoel er zou uitzien als ik hem zonder structtur zou bouwen. Aan de zijkanten moeten er in elk geval nog sleuven in gemaakt worden waardoor de heupgordels steken. Dit is dus nog maar een test. Misschien kan Gulfie wat raad geven?