En we hebben weeral wat verder gedaan.
Het armzalig stukje white metal dat voor een versnellingspook moet doorgaan heb ik integraal vervangen door een messing asje, een stukje aluminium buis en een uurwerk-onderdeel (mish-mash).
Daarna wou ik me eens toeleggen op de afdekkappen uit gaas van de inlaten van de Cosworth-motor. De "trompetten" van de achtcilinder werden namelijk dikwijls afgedekt met gaas om te vermijden dat ze iets anders zouden aanzuigen dan lucht. In de kit zitten deze onderdelen als volle white metal volle onderdelen. Dat trekt uiteraard nergens op en dus wou ik ze vervangen. Om dit te bereiken diende ik dus eerst een mal te bouwen waarin ik een stuk gaas in vorm kon drukken. Ik heb met wat plastic sheet een vorm nagebouwd van de afdekkap en er een boutje in bevestigd om het te kunnen vasthouden, en met nog wat meer plastic sheet en een houten blokje heb ik een "negatieve" vorm gemaakt waarin ik het gaas kan induwen.
Dat lukte vrij aardig. Op de foto zie je bovenaan het origineel onderdeel, onderaan het stuk in vorm geduwde gaas met op de bodem een stuk plastic sheet waaruit 4 gaten gestanst werden om de trompetten toe te laten lucht aan te zuigen. Ik weet nog niet of dit het definitief ontwerp wordt of niet, dit is een prototype en als ik een manier vind om de vorm nog te verbeteren zal ik het zeker proberen.
De trompetten zelf werden samen met de inspuitstukken bevestigd op hun gezamenlijke steun. De inspuitstukken werden uitgeboord met 0.5mm om toe te laten dat de brandstofleidingen er in bevestigd worden (niet op de foto te zien omdat ze loodrecht op de kijkrichting zitten).
Alles samen geeft dat volgend stilleven. Bovenaan de geprepareerde trompetten, eronder de white metal afdekkappen en helemaal onderaan de gescratchte kappen.