Vervolgens was het tijd om de uitlaten te monteren. Dat is altijd een beetje een puzzel, maar uiteindelijk komen de 4 spaghetti's samen in een spruitstuk vanwaar de centrale uitlaten vertrekken. De spaghetti-uitlaten waren geen probleem omdat ze de oorspronkelijke Tamiya-kwaliteit hebben, maar de uitlaten die van white metal gemaakt zijn vond ik maar niks. Dus heb ik ze vervangen door aluminium buis. De verbinding tussen het spruitstuk en de uitlaat wordt gevormd door een stuk aluminium dat precies in de uitlaat past.
Daarna heb ik een dryfit gedaan van het motorblok en de uitlaten. Ik zou in de verleiding gekomen zijn om de uitlaten achteraan te voorzien van verbindingen met een veer, maar de referentiefoto's hebben me geleerd dat deze Ensign zo'n verbindingen niet bezit. Althans, de gerestaureerde Ensign heeft ze niet. Misschien had de originele Ensign er wel, maar daar heb ik geen foto van...
Met de afdekkappen er los op gelegd ziet het er zo uit. De kappen zitten op de foto te diep over de trompetten omdat ik nog een systeem moet bedenken om ze op de gewenste hoogte te kunnen vastzetten.
Tenslotte heb ik de body afgeplakt met masking tape om het windscherm te kunnen spuiten.
Wordt vervolgd!