Goedenavond beste lezers. Vanavond op het programma: een nieuwe update.
Het stuurwiel werd onder handen genomen door de uitstekende faux fabric spuitbus van Gulfie. Een aanrader!
De overrolbeugel achter de cockpit bestaat uit een white metal onderdeel. Omdat er twee gaten inzitten waarin de dwarssteunen gemonteerd moeten worden zag ik het niet zitten om de beugel te vervangen door staaldraad; ik zag het niet zitten om gaten te boren in staal... Dus moest het origineel kitonderdeel ontdaan worden van haar bramen, en heb ik het geschuurd en gepolisht tot het eruit ziet als een echt metalen beugel zonder dat er schilderen aan te pas komt. De dwarsstangen echter zijn wel gemaakt uit staaldraad omdat ze niet in de kit zaten. Niet dat ze ontbraken of zo, het bouwplan vermeldt simpelweg "cut 2 wire 10mm"...
Maar niet alle white metal onderdelen zijn onvervangbaar. Meestal is het zelfs zo dat het minder moeite kost om ze integraal te vervangen dan te trachten om ze op een presentabel onderdeel te laten gelijken! Kijk maar eens naar deze torsiestang en haar twee steunen: daar is nagenoeg niets mee aan te vangen. Als je die braam wil wegschuren plooit om te beginnen het zachte metaal in alle richtingen, en als het dan al iet of wat lukt is het bijna niet te doen om de stang in haar totaliteit te schuren en overal een gelijke dikte te bewaren. Dus is vervangen door metaaldraad en stukjes aluminium buis het beste alternatief.
Ook de steunen die van de motor naar de achterzijde van de body lopen zijn hopeloos. Zonder ze nog maar aan te raken zijn ze al gebogen en is er zelfs al eentje gebroken! Dan is de keuze van vervanging snel gemaakt, geloof me!
Zelfde verhaal voor een aantal onderdelen van de voorste ophanging, waarbij de beide onderste stangen weer zo'n leuke instructie op het bouwplan is:"cut 2 wire 10mm"...