View Single Post
  #85  
Old 26-01-2009, 20:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
What I don't like in this update: de weerbartige decals. Daarzonder hadden we nu al een volledige gedecalde auto gezien. Verdikke, nu moeten we nog langer wachten.
En zelfs nog veel langer dan ik zelf kon inschatten! Inderdaad, wie op onze laatste Paddock Modelbouwmeeting was had het al gemerkt: er is iets gebeurd... Bij het manipuleren van de body heb ik hem pardoes laten vallen, en hij viel niet eens zo diep: gewoon vanop werkhoogte tot op de werktafel. Maar jammer genoeg was de opstaande lip linksachter afgebroken vanwege de erg harde maar broze resin. Na heel wat gevloek en getier besloot ik om de afgebroken hoek terug aan de body te lijmen, waarna de lijmnaad moest opgevuld worden en vlakgeschuurd. Dat ging uiteraard ten koste van de lak die plaatselijk helemaal weggeschuurd was.

Nu was dat allemaal nog niet zo erg, ware het niet dat de witte decals die al aangebracht waren zeer weinig hechting vertonen aan de body, zodat het testen met een klein stukje masking tape direct tot gevolg had dat een stuk van het nummer 22 afscheurde. Afplakken en plaatselijk bijspuiten leek dus geen optie. Na overleg met modelbouw-specialisten zoals Gulfie en Guido bleek de beste optie te bestaan uit het vernissen van de body, het ongelakte stuk incluis, om op die manier de decals te sealen waarna ik kan afplakken en bijspuiten. Maar toen was er reddende engel Starmodel die het nummer 22 kan bijmaken als decal, wat me in de mogelijkheid stelde om met een gerust hart het beschadigde nummer 22 te verwijderen, het deel achter de panel lines te isoleren met masking tape, en bij te spuiten met een laag primer en 2 lagen TS-08 Italian Red. Na het verwijderen van de masking tape heb ik nog wat TS-08 gedecanteerd en nog eens over de achterzijde gespoten met de airbrush om het geheel "uit te spuiten" zoals carrossiers dat noemen. De operatie is wat mij betreft helemaal geslaagd, en als ik de nieuwe decals kan aanbrengen is het kwaad helemaal achter de rug. Met dank aan Starmodel!

Tijdens deze ganse operatie zag ik het niet zitten om foto's te nemen van de catastrofe, wat ik nu eigenlijk wel jammer vind. Maar ik kan wel foto's tonen van de gerestaureerde body: bij deze dus. Let by the way ook op de zelfgemaakte "Lockheed" decals die ik je nog verschuldigd was...





In afwachting van de nieuwe decals heb ik nog wat verder gedaan aan de motor. Ik heb de bougiekabels aangebracht en de brandstofleidingen met visdraad nagebootst. Eens ze op hun plaats zaten heb ik ze wat kleur gegeven met clear yellow. Daarna heb ik ook de zelfgemaakte beschermgaas op zijn plaats gekleefd met epoxylijm.

Ik heb al een aantal onderdelen gedrybrusht om wat diepte en verwering te geven, maar de brandstof- en oliepomp onderaan bv moeten nog helemaal aangepakt worden omdat er eerst nog leidingen moeten aangebracht worden. Eens ik zover ben laat ik wel terug wat foto's zien...





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_71.JPG
Views:	432
Size:	271.9 KB
ID:	12642   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_72.JPG
Views:	446
Size:	278.3 KB
ID:	12643   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_73.JPG
Views:	467
Size:	294.6 KB
ID:	12644   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_74.JPG
Views:	439
Size:	268.1 KB
ID:	12645   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_75.JPG
Views:	433
Size:	261.3 KB
ID:	12646  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote