Update. De body kreeg een tweede laklaag, en dat zal volstaan denk ik. Na het zetten van de decals komen er sowieso nog minstens 2 vernislagen over, dus moet de boel nu nog niet superglanzend zijn.
Terwijl de body staat te drogen heb ik het chassis onder handen genomen. De kit zat al een hele tijd in mijn kast, en blijkbaar was ik vergeten dat ik ooit een accidentje gerepareerd heb aan het chassis; de stoelen vertonen in elk geval een breuklijn waar ze terug aan elkaar gelijmd zijn. Ofwel is dit in de winkel/fabriek gebeurd en hebben ze daar een reparatie uitgevoerd. Hoe dan ook, eens alles gespoten is zie je er niets meer van. Zelf heb ik bij het uithollen van de uitsparingen van de gordels een uitschuiver gehad met mijn scalpel (in het resin, niet in mijn vingers gelukkig) zodat ik wat reparatiewerk uitgevoerd heb met plasticard. Verder heb ik ook een aantal gaten geboord waarin de rolkooi bevestigd zal worden.
Die rolkooi moest ik zoals eerder vermeld scratchen. Dus heb ik een u-vormige boog geplooid van plastic rod, en die achter de zetels in de uitgeboorde gaten gezet. Daarna werd alles wat achter die boog moest komen in het chassis aangebracht door middel van de uitgeboorde gaten achteraan. Op die manier kon ik de buizen onderling aan elkaar lijmen zonder dat ik de rolkooi aan het chassis moest vastkleven. Nadat ik eens gepast had of de kooi niet te hoog was (hier schortte nog wel iets aan mijn planning want zo'n passing met een pas gespoten body is geen sinecure als je de laklaag niet wil aanraken) heb ik vervolgens alle stangen aangebracht die vóór de u-boog moesten komen. Het voordeel dat je hebt door dit op het chassis zelf te doen is dat je achteraf geen onaangename verrassingen ontmoet met stukken die niet passen. Zo is de onderste linksvoor-stang bv een beetje gebogen omdat ze anders niet rond de linkse kuipstoel past. Ik zie op de foto trouwens dat bij het verwijderen van de klaargemonteerde rolkooi 1 stang (rechtsachter) gelost is: die is ondertussen weer op zijn plaats gekleefd. De reden waarom ik de rolkooi verwijder is duidelijk: een 1/43 chassis zoals dit is gegoten in 1 stuk en het is al moeilijk genoeg om alle details te schilderen zonder dat er ook nog eens een rolkooi in de weg staat!
Alles wordt in gereedheid gebracht om te spuiten, zo ook de wheel inserts die al eerder klaar waren. Ik zie dat ik ze wel nog even moet afstoffen vooraleer ik er primer over zet
De rest van de onderdelen werden ook geprepareerd om te spuiten. De in de kit meegeverde achteruitkijkspiegels bleken om diverse redenen onbruikbaar, dus ik heb gescratcht van wat resin overschotjes en kopspelden.
Nu ga ik alles in de primer zetten, terwijl jullie deze update kunnen bekijken
Wordt vervolgd!