Het interieur dat grotendeels uit 1 gegoten resin stuk bestaat, werd na het aanbrengen van de primer in aluminium kleur gespoten. Lancia's waren blijkbaar een uitzondering op de regel dat de meeste rallywagens wit zijn van binnen, want zowel de referentiefoto's van Integrales uit die periode (van andere piloten) als de ene referentiefoto die ik zelf genomen heb van Droogmans' Lancia tijdens de 24 uur van Ieper tonen aan dat zowel de bodem als de rolkooi aluminiumkleurig waren. De deurpanelen blijken grijs met zwarte omrandingen te zijn, en de kuipzetels donkergrijs (niet zwart dus). Daarmee kon ik aan de slag. Oh ja, de gordels waren rood en de achterzijde van de kuipzetels was beige.
Dus dat is wat ik als kleurenpalet gebruikt heb op mijn chassis-onderdeel. Na het schilderen van de stoelen en het reservewiel bracht ik de rolkooi terug aan, die nog wel los in haar zitting zit, zodat ze achteraf wanneer ik de body mét vacuform ruit erin eventueel nog wat kan zakken indien nodig. De gordels werden naar achteren verlengd met wat overschotjes, en er werden gespen aangebracht aan de achterkant.
De velgen werden natuurgetrouw nagebootst. Vooraan moest ik dus de zwarte carbondeksels aanbrengen die de remmen wat meer koeling moesten geven bij asfaltrally's, en die deksels werden vastgemaakt aan de velg met aluminium latten. Achteraan bestond de velg uit 2 delen, een zilverkleurige buitenrand en een donkerkleurig center, wat ik gesimuleerd heb met wat smoke. Omdat het licht er recht op schijnt zie je het kleurverschil niet zo goed op de foto.
Het dashbord werd ook onder handen genomen. Alhoewel je er meestal op deze schaal erg weinig van zal zien als het gemonteerd is, heb ik er toch wat details op gezet, anders is het zo leeg.
Daarna heb ik het chassis en de verniste body (2 lagen) eens gedryfit en de wielen eronder gezet. Vooraan schort er nog iets, de rijhoogte is te hoog. Dus daar moet ik nog wat materiaal wegnemen, maar dat durf ik pas als de body door en door droog is, want de vernis is al wel "plakdroog", maar om te vijlen en schuren moet ik de body stevig vasthouden en dan staan er gegarandeerd vingerafdrukken in de vernis.
Op deze (bewust overbelichte) foto kan je goed zien dat de rijhoogte voor een asfaltrally achteraan correct is, en dat de wagen vooraan te hoog staat. Het gedeelte tussen de twee rode lijnen moet er tussen uit.
Wordt vervolgd!