View Single Post
Old 15-02-2009, 21:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb ook een wondermooie dag beleefd in het gezelschap van plezante Paddockers De zwarte lift-hostess bij aankomst had wel meer gevoel voor humor dan de zwarte lift-hostess bij ons vertrek, want alleen de eerste vond mijn oneliner "Pas trop vite eh!" grappig...

Zelf heb ik geen foto's genomen omdat ik weet dat het enorm moeilijk is om referentiefoto's te nemen op zo'n beurzen waar je de wagens meestal maar aan één kant kan fotograferen, en dan nog moet je wachten tot er eens geen achteloze vorrbijgangers passeren...

Maar ik heb wel 3 nieuwe autosportboeken gekocht met alleen maar kleurenfoto's is, die zowel als referentiefoto's zullen kunnen dienen als om nieuwe quizvragen mee te bedenken Welke boeken? Dat ga ik uiteraard niet verklappen...

Ook op modellengebied was het zeker geen verloren dag: nadat ik eerst alle modelbouwstalletjes bezocht had zonder ook maar één model te kopen (ik voelde me al ongemakkelijk worden want ik denk dat ik zo ongeveer de enige was met lege handen) besloot ik om 2 modellen aan te schaffen:

een Ferrari 512 BB LM die in 1979 12e werd tijdens de 24 uur van Le Mans met 2 Belgen aan boord : Bernard de Dryver en Jean Blaton. Dat was de reden waarom ik het model kocht. O'Rourke, één van de 2 andere piloten was trouwens de manager was van Pink Floyd, terwijl ook Nick Mason, de drummer van Pink Floyd, dat jaar deelnam aan de 24 uur (en 18e werd)...

Hier een paar foto's van het model:

Het tweede model dat ik kocht is een BBR, gelimiteerd op 25 exemplaren wereldwijd (ik heb nr 13) van de Maserati MC 12 waarmee Bartels/Scheider/Van de Poele de 24 uur van Spa wonnen in 2005:

Een op alle vlakken meer dan geslaagde dag dus!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote