View Single Post
Old 24-02-2009, 19:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Allez hop, we hebben weer wat progressie gemaakt.

Eerst nam ik het dashbord onder handen. De meegegoten details waren niet overtuigend genoeg om met wat detail schilderwerk een realitisch geheel te creëren. Daarom heb ik alle schakelaars en lampjes uitgeboord en er mish-mash onderdelen ingekleefd. Vervolgens zocht ik enkele decals met meters op, die ik afgewerkt heb met wat 2k epoxylijm om de afdekglaasjes te simuleren. Daarna werden de schakelaars zwart geschilderd en de lampjes rood en groen geschilderd: puur giswerk, maar ik zal er niet ver af zitten denk ik.

Aan de achterzijde van het dashbord mocht ook best wat extra detaillering aangebracht worden. Dus werd de mish-mash box weer opengegooid en zocht ik een paar cilindervormige onderdelen om de achterzijde van de klokken te simuleren. Dank zij enkele boutjes en wat kabel ziet het er een beetje "busy" uit zonder te overdrijven, want in feite ga je van al dat moois zeer weinig zien omdat het een curbside model betreft met een vaste cockpit-cowling.

De motor werd vastgekleefd aan de body nadat ik de achterzijde van de body eerst in aluminiumkleur geschilderd had. Vooraan werden in de sidepods de zwartgeschilderde radiators gekleefd (nog niet te zien op deze foto's). Achteraan werd de motorbevestiging nog verstevigd door het aanbrengen van de vier metalen steunstangen.

Achter de cockpit werd ook al wat detaillering aangebracht: een oliereservoir met een olieleiding die via een blauw-rode bocht achter de motor verdwijnt, en een tweede vulopening (misschien de tankdop?) Voor de foto heb ik de rolbeugel er even bijgefit, maar ik moet nog wel wat extra leidingen aanbrengen om de boel wat realistisch te laten lijken.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_81.JPG
Views:	387
Size:	429.0 KB
ID:	12995   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_82.JPG
Views:	377
Size:	442.7 KB
ID:	12996   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_83.JPG