View Single Post
  #12  
Old 01-03-2009, 14:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Het is in de eerste plaats een collectiemodel. Eentje die je als die-cast op deze schaal niet vind, maar waar je, als je rond een bepaald thema bouwt, niet om heen kan. Dus, eens gebouwd, zal het een absolute meerwaarde bieden aan een unieke collectie.
...
Laten we blij zijn dat er "fabrikanten" als RTN Models zijn, die dit soort van rariteiten kits überhaupt op de markt brengen.


Klopt volledig met mijn visie. Het zijn deze fabrikanten die de leemten in onze collecties opvullen. Zonder hen zouden we allemaal dezelfde modelletjes bouwen en die opnieuw en opnieuw en opnieuw zien verschijnen op fora zoals dit hier.

Het model (en eindresultaat) zelf: Het zit links en rechts inderdaad niet 100%, en misschien moeten we er eens over beginnen nadenken of we de banden in een geval als dit niet best afgieten in resin. Maar de vraag rijst elke keer weer opnieuw: "Moet het ook echt 100% perfect zijn om een mooi en goed-ogend model te zijn?"
In mijn ogen (en ik spreek dan enkel voor eigen rekening): neen. Als het past in je collectie, je hebt je best gedaan om ervan te maken wat ervan te maken is, en het is visueel OK, dan is het goed.

En dat gaat zeker op voor dit model. Het is een knappe aanwinst in een alsmaar groeiende en unieke collectie. En bovendien nog overtuigend ogend ook! Mijn respect voor de bouwer, en iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks hebben bijgedragen tot dit mooie resultaat!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote