View Single Post
Old 16-03-2009, 19:47
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Het al dan niet oogsten van prijzen op de modelbouwwedstrijd is - en nu spreek ik uit eigen naam - bijkomstig voor wat betreft de aanwezigheid van de club.
Wedstrijden zijn leuk voor degene die zich daarvoor interesseert, maar voor de club zijn trofeeën niet meer dan een extra randvermelding. De reputatie van een modelbouwclub wordt niet gemeten aan het aantal wedstrijdprijzen, maar aan het algemeen behaalde niveau.
Het is volgens mij een publiek geheim dat door onze leden veel modellen worden geshowd die nooit in één of andere wedstrijd hebben deelgenomen, maar die de vergelijking met echte wedstrijdmodellen zeker aan kunnen. Het algemeen bouwniveau van de leden van De Paddock Modelbouw is hoog, en dat is wat mij betreft belangrijker dan de persoonlijke interesse van een wedstrijdjury.

We gaan niet opnieuw de discussie aangaan hoé een wedstrijd moet worden gejureerd, die discussie is ooit al gevoerd, en er zal nooit een sluitend antwoord op gevonden worden. De beslissing en verantwoordelijkheid blijft immers die van de organisatie, en dat hoort ook zo te blijven.

Maar goed, los daarvan was het voor De Paddock Modelbouw een goede uitstap in meer dan 1 opzicht:
- er werden leuke modellen geshowd, en de respons van het publiek (én de kenners) was unaniem lovend.
- we hadden een mooie stand, goed bemand en er was altijd wel iemand met modelbouw bezig. Dat zijn dingen die zowel de organisatie als de bezoekers appreciëren.
- er zijn goede contacten geweest met leden van andere clubs. Het enthousiasme van zowel bezoekende als organiserende clubleden was zeker niet gefaked.
- er was wederom een goeie sfeer op onze stand (al dan niet mét begeleiding onder de vorm van rockklassiekers of André van Duin ;-) )

Ik wil daarom ook iedereen bedanken die aan deze uitstap heeft bijgedragen.
En dat we zulke dingen nog dikwijls mogen herhalen.