Het zat eraan te komen vanaf een uur of 1 vannacht. De Peugeot en de Audi's waren perfect in balans en konden na meer dan 8 uur koers geen verschil maken van meer dan enkele seconden. De Peugeot reed telkens dubbele stints met een set banden terwijl de Audi's bij elke stint van banden wisselde: dit gaf een klein voordeel in tijd voor de Peugeot, dat weer teniet gedaan werd op het einde van de 2e stint omdat de banden van de Peugeot dan helemaal op waren en alles weer samen kwam. Na meer dan 8 uur zag ik dat de Peugeot ineens vlak na zijn bandenwissel terug binnen kwam omwille van een platte band, en meteen was duidelijk dat hij die achterstand niet meer zou kunnen ophalen op eigen kracht, juist omdat de snelheid van beide merken zo in balans was. En als je moet hopen dat er iets misgaat met een Audi, wetende dat er dan ook nog eens 2 voor je uit rijden, is de situatie eigenlijk hopeloos. In die wetenschap ben ik gisterennacht gaan slapen en het zou me erg verwonderd hebben moest Peugeot nog gewonnen hebben...
|