View Single Post
Old 23-03-2009, 10:35
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Na meer dan 8 uur zag ik dat de Peugeot ineens vlak na zijn bandenwissel terug binnen kwam omwille van een platte band, en meteen was duidelijk dat hij die achterstand niet meer zou kunnen ophalen op eigen kracht, juist omdat de snelheid van beide merken zo in balans was. En als je moet hopen dat er iets misgaat met een Audi, wetende dat er dan ook nog eens 2 voor je uit rijden, is de situatie eigenlijk hopeloos. In die wetenschap ben ik gisterennacht gaan slapen en het zou me erg verwonderd hebben moest Peugeot nog gewonnen hebben...
Ik ben na 10 uur gaan slapen en dacht toen echt dat Peugeot nog kon winnen.

Doordat Bourdais moest pitten met een leegloper, was Peugeot uit sync met Audi. Dit betekende dat zij met 2 stops de finish konden halen terwijl Audi nog een extra splash & dash moest doen 15 min voor het einde. Bourdais is toen enorm beginnen knallen (constant rondjes in 1:44) en heeft het ronderecord aan flarden gereden (1:43.274).

De snelheid van McNish (in vergelijking met Montagny) heeft Audi de overwinning bezorgd. Ik vind het redelijk zwak dat Peugeot de schuld op die lekke band steekt: Quesnel: Puncture cost Peugeot win. Als Montagny de rondetijden van Bourdais gereden had, zat de overwinning er zeker in.

Ik vind het trouwens straf dat de #7 Peugeot uiteindelijk met een defecte versnellingsbak is uitgevallen. Na 3 jaar met de 908 mag zoiets toch niet gebeuren.

Ik ben aangenaam verrast door de betrouwbaarheid van Audi, maar ik dacht eigenlijk voor de race dat de R15 een stuk sneller dan de Peugeot zou zijn. Met wat extra testwerk en ontwikkeling zal dit tegen Le Mans wel in orde zijn.

Last edited by gwyllion; 23-03-2009 at 10:37.
Reply With Quote