And now for something completely different...........
Dus deze keer eens geen rallywagen, racewagen of racemotor maar..................een bus. :lol:
Deze nl, u allen welbekend :
Waarom deze bus. Wel, in Jabbeke heb ik er enkele zien staan en ik vond ze wel knap. Ik heb daar de Wheelin leren kennen en na een gezellig gesprek heb ik besloten om ook eens aan het tunen te slaan. Verwacht geen old school, new style of wat voor style dan ook(ken ik allemaal niets van

). Deze word gewoon mijn stijl. D.w.z. dat ik ervan ga maken wat ik mooi vind. Wat het gaat worden weet ik zelf nog niet maar dat zie ik onder het bouwen wel.
Het begin is er in ieder geval al. Om te beginnen moet het hele gevaarte een stukje korter richting moeder aarde. Achter was een makkie. Achteras iets inkorten, ophangen een beetje aanpassen en gefixt. Voor moest er een zaag aan te pas komen. Eerst een stukje uit de bodemplaat gezaagd
Dat bleek niet genoeg, velg te breed, dus ook maar een stuk uit de voorbank gezaagd
Dan was het gewoon een kwestie van 2 gaatjes te boren in de bodemplaat, aandrijfasje uit de scratchbak erdoor en klaar was kees.
Dat levert een aanvaardbare verlaging op
Of ik de voorbank ga gebruiken of er een setje race zetels ga inplaatsen weet ik nog niet dus das voor ons allen een verrasing.
Wel weet ik welke velgen ik ga gebruiken, deze nl
Ik ga wel proberen om een setje remschijven te gaan gebruiken. Is iets realistischer maar gaat moeilijk worden. Ik heb bijna geen plaats ervoor. Dat gaan we de volgende keer bekijken.
De body is volledig opgeschuurd, geprimerd en het onderste stuk heeft ondertussen 2 lagen wit (TS 26) gehad.