We hebben (na de werkzaamheden in huis) nog eens verdergewerkt.
Het chassis is in zoverre afgebouwd dat:
- de achterbrug werd afgewerkt,
- de uitlaten werden gemonteerd,
- de ontbrekende kabels werden aangebracht.
Op de foto's zie je de definitieve vorm van de kettingspanners met de uiteindelijke asmoeren. Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat, maar de volgende keer toch proberen iets te etsen.
De bevestiging van de uitlaten verliep niet zonder problemen. Op één of andere manier kwam de linker uitlaat annex steun steeds opnieuw los. Ook de pasvorm van de uitlaatcollector onder de moto is niet goed. Ik moet hier evenwel de hand in eigen boezem steken: ik had meer werk moeten maken van dry-fitting. Ik heb mij beperkt tot het droogpassen van de uitlaten vooraan tegen de uitlaatcollector, en dan de collector tegen de achterste uitlaatdelen (met de knalpotten). Ik heb niet de hele zwik drooggepast omdat ik dan 4 handen zou nodig hebben om alles op zijn plaats te ouden, en ik ben tot nader order nog geen aap ... Maar ja, excuses nietwaar?
Nu zit alles vast, en ik ga er niet maar zitten wrikken en kraken.
De bouten links en rechts van het kader (diegene die de voetsteunbevestigingen dragen en de uitlaten vasthouden) hebben intussen ook nog een insertje gekregen uit de mish-mash doos, zodat die schroef niet meer zichtbaar is, maar je de impressie hebt naar een grote goudkleurige bout kijkt, van het verdoken type. Net zoals die op mijn eigen moto ook zitten.
Verder heb ik de koelvinnen een ietsje gedrybrushed, zodat ze nu een iets grijzer kleurtje hebben. Het is zeer lichtjes, en bijna niet zichtbaar, maar ik denk dat je bij die zwarte uitveringen zeker niet mag overdrijven met die lichte tinten, anders wordt het irreëel.