View Single Post
Old 07-04-2009, 21:30
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Bedankt gasten, de opmerkingen zijn genoteerd. Ik ga even bekijken wat ik er mee aankan en waar nog kan worden verbeterd.
De band ga ik nog eens naschuren. Hij kan er niet meer af, maar het wiel kan nog draaien, dus ...

Ik ben verder gegaan met het voorbereiden van de kuip, en nu wilde ik voor de verandering wél eens dryfitten (herinner u de uitlaten) en toen dook een probleem op met het windscherm.
Op de plaats waar het met 2 verbindingen aan de sprue vastzat was het onderdeel van zichzelf vrij dun. Nu waren die verbindingen NIET zo dun, dus het resultaat laat zich raden. Ik heb nog geprobeerd om een beweging aan te houden die zo veel mogelijk snijdend, en zo weinig mogelijk brekend was maar het mocht niet baten. Bij het kuisen van het onderdeel werd het alsnog beschadigd, zoals je kan zien op onderstaande foto's.

Zicht op de buitenkant van het scherm met aanduiding van het probleem:

Zicht op de binnenkant van het windscherm:

Met in het achterhoofd dat de bovenplaat van de kuip in semi gloss zwart moet komen, en dat de aansluiting van het windscherm op de kuip dus per definitie ook zwart zou ogen, heb ik dan besloten om het probleem met zwarte verf te camoufleren. Het resultaat zou visueel hetzelfde effect hebben als een windscherm met een zwarte bies, en het defect wordt aan het oog onttrokken.

Na afplakken (zoals je al op de vorige foto's kon zien) heb ik dan de zwarte verf met de airbrush aangebracht, en zo snel mogelijk de afplaktape verwijderd, nog terwijl de verf nat was om zo weinig mogelijk droge hoekjes en randjes in de verf te creëren. Op die manier is verdere behandeling van opstaande randjes niet nodig, wat trouwens een zeer moeilijke klus zou worden op doorzichtige onderdelen.

Dit is het resultaat:
Het afgewerkte windscherm:

De kuip dan gedeeltelijk afgewerkt. Ze is gedecalled, staat in de blanke lak en de semi gloss zwart isook al op de bovenplaat gespoten (spreken we hier eigenlijk van een "hoedenplank" of wa? )

Een dryfitje van kuip-met-windscherm geeft aan dat dit waarschijnlijk wel de goeie aanpak is geweest:

Kan weeral worden vervolgd.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08673.JPG
Views:	524
Size:	32.8 KB
ID:	13396   Click image for larger version

Name:	DSC08674.JPG
Views:	520
Size:	99.6 KB
ID:	13397   Click image for larger version

Name:	DSC08677.JPG