Thread: diffusergate
View Single Post
Old 15-04-2009, 21:36
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Tjello View Post
Toen ik het interview met Brawn las op autosport.com moest ik terugdenken aan het moment dat Schumacher in de pits over de finish heen reed en erna zijn stop'n'go penalty pas nam. Ik meen me te herinneren dat Brawn hier ook achter zat. Zou ie dan zo goed de regels weten te interpreteren ?
Dacht wel dat het andersom was (in de laatste ronde kwam hij binnengereden voor z'n stop-and-go, waarna hij in de pits "over" de finish ging).

Toen was er een regel dat men bij het krijgen van een pit penalty (stop-and-go of drive-thru) deze straf binnen een 10-tal ronden na de melding van de koersdirectie moest gaan uitzitten. Schumacher kreeg de straf nogal laat in de wedstrijd, waardoor Brawn dankbaar van deze loophole gebruik maakte.

Ik denk wel dat de regels daarna aangepast zijn om een zelfde scenario te vermijden. 'k Weet wel niet precies hoe men het regelement heeft gewijzigd... Misschien iets in de aard van een time-penalty (plus-minus 30 seconde, bijvoordbeeld) die na de finish wordt toegevoegd? Of de straf meteen gaan uitzitten?

Iemand anders die wat meer duidelijk kan brengen?
Reply With Quote