Okey, ondertussen is er hier heeeeeel nuttige informatie binnen gekomen. Hiervoor een hele grote merci aan Big Attack

!! Met deze foto's van het interieur (zou ik die mogen plaatsen ivm copyright?) kan ik dus echt een heel eind vooruit. Bovendien heb ik Bart Pyck even gemaild omtrent zijn Mégane (wel geen maxi) om ook wat referentiefoto's te nemen. Ik ben welkom binnenkort, dus dat komt allemaal in orde...
Wat het zondigen tegen de eerste regel in "detail modelbouw" betreft, daar heeft Guido 200% gelijk in. Zeker als je in detail wil gaan en het wil doen kloppen. Iets wat ik eerst niet van plan was. Voor mij telt vooral de buitenzijde en omdat ik niets vond over dat interieur dacht ik... Mis poessie want de BESTE plaats waar ik het NIET gevraagd had en waar men meestal WEL iets heeft, was DE PADDOCK... En zie, ik kreeg prachtige hulp !!
En zo werd tijdens het weekend (tussen de wc-bezoekbeurten door) een voorzichtige start gemaakt. De twee bruikbare foto's werden op een A4'tje uitgeprint en voor me geplaatst. Het hield me een viertal uurtjes zoet. En tijdens het scratchen en opbouwen werd ik geobserveerd door een stagiair. Mijn jongere neef (18j ondertussen) is ook aan zijn eerste stappen binnen de modelbouwwereld begonnen. Hopelijk lukt zijne eerste een beetje...
Nu terug naar die van mij. Hieronder de opbouw van het interieur...
1/ Of eigenlijk was de start een afbraakwerkje (paste bij mijn garagewerken op 1/1): de achterste banken werden zorgvuldig weggezaagd, net als de leuningzijden zodat je dit krijgt:
2/ De ondergrond in de 1/1 wagen is behoorlijk vlak met enkel de uitsparing voor het reservewiel. Die uitsparing is dan ook nog eens afgerond. In mijn model op 1/24 is dat natuurlijk niet zo. De dekplaat zit vol uitsparingen en het deel voor het reservewiel is gewoon hoekig...
Eerst dus lekker schuren. Die scherpe boord moet rond worden. Daarna maken we een plaatje uit styrene. Eerst een sjabloontje maken via plakband. Deze overplaatsen op die styrene, uitsnijden, schuren en dryfitten tot het klopt. Ook voor de uitsparing van het reservewiel wordt dezelfde methode gebruikt.
Dat geeft dan deze tussenstand:
...