View Single Post
  #6  
Old 29-04-2009, 07:54
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Ik zou nu niet dadelijk zeggen dat dit DE reden is, maar het speelt inderdaad voor een groot stuk mee.
Om een perfect resultaat te krijgen moeten alle details in orde zijn, en ik heb enkele bedenkingen bij volgende zaken:


- krantenpapier: een bron van stof. Beter kan je, als je de bodem persé wilt bedekken, huishoudfolie spannen. Veeg maar eens met je hand over het krantenpapier na het spuiten, je zult zien wat ik bedoel.

- je huidige afzuiging: naar mijn mening te zwak. Een goede test is met gesloten deur de afzuiging opzetten en dan zou het krantenpapier tegen de achterkant gezogen moeten worden. De spuitcabine die wij gebruiken heeft minimaal 5 zware ventilatoren, ongeveer 2.5 keer de afzuigkracht van een dampkap.

- MDF (ook al is het gevernist): not done! MDF vezelt als de pest. Het enige dat je zou kunnen doen is hierover een laklaag zetten (als je wit neemt profiteer je ook nog van de reflectie), waardoor het oppervlak glad wordt, maar doe dan ook de buitenzijde!

- je filter uitkloppen ... niet doen, stofzuigen is de boodschap. Door het uitkloppen klop je de stofdeeltjes los en vallen er ook wel enkele uit, maar meer dan de helft blijft los in de filterdoek zitten en wordt dan afgezogen en terug de lucht in geblazen


Er zullen misschien nog enkele details zijn, maar in grote lijnen zijn dit de zaken waar ik zo even op kom. Hopelijk heb je er wat aan.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!

Last edited by Gulfie; 29-04-2009 at 07:56.
Reply With Quote