View Single Post
Old 29-04-2009, 08:04
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Ik zou nu niet dadelijk zeggen dat dit DE reden is, maar het speelt inderdaad mee.
Om een perfect resultaat te krijgen moeten alle details in orde zijn, en ik heb enkele bedenkingen bij volgende zaken:

- krantenpapier: een bron van stof. Beter kan je, als je de bodem persé wilt bedekken, huishoudfolie spannen.
- je huidige afzuiging: naar mijn mening te zwak. Een goede test is met gesloten deur de afzuiging opzetten en dan zou het krantenpapier tegen de achterkant gezogen moeten worden. De spuitcabine die wij gebruiken heeft minimaal 5 zware ventilatoren, ongeveer 2.5 keer de afzuigkracht van een dampkap.
- MDF (ook al is het gevernist): not done! MDF vezelt als de pest. Het enige dat je zou kunnen doen is hierover een laklaag zetten (als je wit neemt profiteer je ook nog van de reflectie), waardoor het oppervlak glad wordt, maar doe dan ook de buitenzijde!
- je filter uitkloppen ... niet doen, stofzuigen is de boodschap. Door het uitkloppen klop je de stofdeeltjes los en vallen er ook wel enkele uit, maar meer dan de helft blijft los in de filterdoek zitten en wordt dan afgezogen en terug de lucht in geblazen

Er zullen misschien nog enkele details zijn, maar in grote lijnen zijn dit de zaken waar ik zo even op kom. Hopelijk heb je er wat aan.
Eerst en vooral heel erg bedankt voor jullie vele mogelijke oorzaken dat jullie opgeven.

-Mijn MDF is vernist geweest tot het een spiegel was .Ik moest vele lagen aanbrengen omdat MDF wat absorbeerd . Maar er ligt wel degelijk een ferme laklaag op.

-Het krantenpapier had ik van nut om mijn cabine zolang het nog kon wat schoon te houden , maar die zal ik nu dus nooit meer gebruiken

-Welke afzuiging gebruik jij dan precies? mss een foto?

-Is die filter dan echt nodig ? Kan het ook zonder die filter?