View Single Post
  #4  
Old 30-04-2009, 23:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post

Een budget cap : Ik heb gemengde gevoelens. Enerzijds ben ik niet tegen kostenbesparende maatregelen, anderzijds ben ik niet echt te vinden voor een kamioenschap met 2 reglementen. Want dat is wat het budget cap voorstel inhoud. Meer technische vrijheden voor de budget cap teams. oa geen rev limit, geen beperking op windtunneltesten of op de windtunnelschaal en onbeperkt testen.

Gematigd positief, huidige situatie is een doodlopende straat. Je krijgt wel weer twee kampioenen zoals vroeger met de turbomotoren en de normale motoren zoals in de jaren tachtig.

Die 44 miljoen Euro gaat wel stukken hoger uitvallen, dit komt er nog bij:
  • Marketing & Hospitalty
  • Salaris coureurs
  • Junior programma's
  • Straffen van de FIA
  • Kosten voor de (Cosworth)motor (alleen in 2010)
  • Overige uitgaven die de snelheid/performance van het team niet positief beinvloeden

Het lijkt me wel een stap in de goede richting voor het voortbestaan van de F1. Zelfs zonder fabrikanten kan de klasse op deze manier verder.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote