Nu het doek over de McLaren begint te vallen is het tijd voor eens iets anders. Een 'snelle' (of snellere) built.
Het gaat hier over de Porsche 996 GT3 RS van 2004, meer bepaald over de versie van Gunnar Racing in de bekende Brumos kleuren.
Dit is hem dus ...
Bron: Motorsport.com
Voor de bouw maak ik aanspraak op de 996 GT3 kit van Tamiya. Omdat de kwaliteit van Tamiya gekend is gebruik ik niet de carrosserie die Renaissance op de markt gebracht heeft.
Ik heb deze kit hier enkele jaren geleden op het forum gekocht (van Gerré als ik me niet vergis) en de uitbouwkappen, de voorbumper, ... waren al gemonteerd. Gelukkig was dit goed gedaan dus moest ik niet beginnen met correcties aan te brengen.
Helaas is deze kit niet zoals het hoort te zijn. De verbredingen op de spatborden vooraan ontbreken (daarom dat Renaissance een extra body kit op de markt gebracht heeft denk ik), de vorm van de aansluiting van de dorpels op de uitbouwkappen achteraan klopt niet, ... maar wat vooral stoort zijn de koplampen. Deze zijn op de 'R' versies bij Porsche geďntegreerd in de spatborden en geen individuele lichtblokken zoals in de kit, dus ... jullie raden het al (had ik niet gedacht dat dit een 'snelle build' zou worden?