Wie zijn de klagers?
Red Bull: Stond al onbegrijpelijk te roepen in het begin van het seizoen ivm reglementsinterpretaties, maar strijden vooraan mee. Torro Rosso staat al sedert vorig jaar te koop, maar niemand wil het. Mijn belsuit: ze zoeken gewoon een reden om de F1 te verlaten en gaan het op reglementen en andere zaken stoten. Die 4 wagens zijn we sowieso kwijt.
Toyota: Who the fuck are they?

Storten al jaaaren miljarden in een, voor hun, bodemloze F1 put. Toyota heeft afgelopen boekjaar voor het eerst in hun geschiedenis verlies geleden en de bazen in Japan worden niet, neen, ze zijn het gewoon, bloed nerveus. Mijn besluit: zie Red Bull, willen eruit maar wellicht om andere beweegredenen.
Ferrari: Het gapende Schumacher gat is zo mogelijk nog dieper dan we ooit hadden durven denken. De chaos is intern wellicht niet meer te overzien met daarbovenop de wetenschap dat de markt van luxe sportwagens nog erg donkere tijden in het verschiet heeft. Dus waar moet al het geld vandaan gaan komen om dat gapende gat weer te dichten. Mijn besluit: als zij een reden kunnen vinden om ermee te kappen, gaan ze die stok zeker niet laten liggen.
Dus... 3 teams die elk zo hun redenen hebben om eruit te stappen, maar, om joske weet welk reden, niet de moed hebben om te zeggen: "'t is te duur, we moeten in de eerste plaats aan het voortbestaan van ons bedrijf denken, dus kappen we ermee."
Een ander team heeft dat in een zeer recente geschiedenis wel gedaan, en misschien zullen zij het aan het eind van de rit nog het hardst glimlachen. Hun legacy die er momenteel bovenuit steekt en de kosten redelijk teruggeschroeft zonder zich belachelijk te maken in dit soort van "politieke" schermutselingen.