View Single Post
Old 13-05-2009, 20:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb wat verdergedaan, althans aan één van beide modellen. Ik bouw graag tot een aantal fazen achter de rug zijn vooraleer ik het zustermodel begin te bouwen. Op die manier kan ik problemen die ik in de eerste bouw ondervond, trachten te vermijden in de tweede bouw.

En problemen zijn er geweest. Voornamelijk onderdelen die toch niet zo goed pasten, wat geen probleem is zolang ze nog niet gespoten zijn. Dan schuren en vijlen we dat het een lieve lust is, tot alles past. Maar minder plezant wordt het als de gespoten bodyparts ineens niet meer blijken te passen. Ik heb het bovenste stuk cowling wel 100 keer opnieuw gepast op de basis, telkens ik een nieuw stuk aangebracht had. Bij het plaatsen van het dashbord en veiligheidsbeugel waaran dit vastzit bv, stelde ik vast dat de cowling niet meer paste. Maar dan schuur ik gewoon de beugel wat dunner totdat alles weer over elkaar schuift. Maar!... eens de voorste ophanging geplaatst was kwam ik tot de vaststelling dat de achterzijde van de cowling wel een mm te lang was. Dat kon ik voorheen niet weten omdat de voorkant van de cowling nergens beperkt werd of in moest passen; dus telkens legde ik ze tegen de achterwand van de basis aan en alles paste. Nu dus niet meer. Ambetant om een stuk weg te schuren omdat het onderdeel al gespoten en gedecald is... Maar met wat dark blue in een potje te spuiten, waarmee mits een penseel de nodige retouchkes kunnen uitgevoerd worden is het leed ook weer geleden, en ik ben nu gewaarschuwd voor het zustermodel...

Allee, genoeg gezwansd, hier komen enkele foto's die een beeld geven over de stand van zaken actueel:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_06.JPG
Views:	979
Size:	443.7 KB
ID:	13847   Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_07.JPG
Views:	927
Size:	431.6 KB
ID:	13848   Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_08.JPG
Views:	969