View Single Post
Old 13-05-2009, 21:59
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
En we hebben de titel aangepast.

Ik heb de sinds Hechteren zeer weinig gepost omdat mijn hoofd er niet naar stond. Ik heb wel doorgebouwd, om men hoofd leeg te krijgen en tot rust te komen. Tis nl een heel slechte periode geweest de laatste anderhalve week.

S`maandags na Helchteren begon de ellende. Effe naar de garage omdat ik een raar geluid hoorde aan de wagen. Zal wel niet veel speciaals zijn, dacht ik nog. Niet dus.

Op dinsdag werd ik op men werk opgebeld door men nicht. Men oom, die ons zeer dierbaar was en terminaal ziek was, was opgenomen in het ziekenhuis en deze keer zag het er heel slecht uit.

Woensdag telefoon van men garagist dat van men wagen zowel de versnellingsbak en de koppeling kapot waren en de wagen deze herstellingen eigenlijk niet meer waard was.

Donderdag kregen we te horen dat men oom op de afdeling palliatieve zorgen was opgenomen.

Vrijdag was een heel vreemde dag. Eerst naar men dealer en een nieuwe wagen te bestellen en daarna meteen door naar het ziekenhuis om men oom te bezoeken, wetende dat het de laatste keer was dat we hem zagen.

Maandagmorgen is men oom overleden aan de gevolgen van K.

Ik heb de hele week dus met stuk en brok een beetje gebouwd aan de 2 bleubirds. En het heeft me tot rust gebracht.

Het vervolg van deze built dan :
Het oorsprongkelijke idee om de body van de Coca cola versie af te bouwen en te gebruiken op het afgewerkte onderstel heb ik moeten laten varen. Er zat blijkbaar een verschil tussen de 2 versies want bij het omwisselen van de body`s stonden de wielen niet meer in het midden van de kassen.

Dus de autobacs body in de remolie gestoken, volledig opgeschuurd en in de primer gezet. De Coca cola versie ook geschuurd en geprimerd en toen ik wilde gaan spuiten kwam ik erachter dat ik wel verschillende kleuren rood in huis had maar geen enkele echte rode kleur. Dus effe naar de auto 5 en een spuitbus rode lak gehaald. Meteen blauwe meegebracht. Op beide body`s werden 3 lagen gespoten. Het rood vond ik wel mooi, het blauw is iets te donker maar omdat dit toch een fictieve versie word ga ik me er niet druk om maken.

Tijdens het drogen ben ik begonnen met de 2de bleubird. Het onderstel ziet er net hetzelfde uit als de eerste versie alleen minder geweatherd.

Het interieur mag bij deze ook een beetje afwijken. Ga hier iets meer kleur toevoegen en een beetje experimenteren met kabels.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Afbeelding 045.jpg
Views:	531
Size:	39.6 KB
ID:	13852   Click image for larger version

Name:	Afbeelding 046.jpg
Views:	524
Size:	45.2 KB
ID:	13853   Click image for larger version

Name:	Afbeelding 047.jpg
Views:	533