View Single Post
Old 13-05-2009, 22:07
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Toch weer een héél sterk weekend van Brawn GP.
Maar 't is nog eens duidelijk dat ze veel schrik mogen hebben van de Red Bulls, die blijven ook overal snel rijden.
Enja Ferrari, de snelheid is er al wel, nu nog de betrouwbaarheid en het geluk aan hun zijde, en we kunnen nog spannende races zien tussen deze drie teams.
Enja wat met Toyota, vorige race zo sterk (behalve op tactisch vlak), en nu moeilijkheden om te volgen ... benieuwd hoe de volgende races voor hen verlopen.

En die kranten schrijven maar "Button moest winnen" ... alsof dat Ross Brawn Button zijn strategie omgooide om zo Barrichello te passeren ...
Als ze zeker wisten dat die 2-stop strategie ineens de juiste strategie was, hadden ze toch ook wel zeker Barrichello ook omgezet.
Jenson zelf was zelfs niet meteen akkoord met de switch...
Zolang ze het maar uitgepraat krijgen! En ik gun Barrichello zeker een overwinning, maar onverdiend was Jenson zijn zege nu ook niet. In zijn eerste stint kon hij Barrichello toch gewoon volgen, in zijn 2e stint stond hij in't begin natuurlijk veel zwaarder, maar de laatst stint (op harde banden), daar was Jenson zowat de enige rijder die nog aanvaardbare tijden wist te rijden.

Ik kijk al uit naar de GP van Monaco, hopelijk nog eens Jenson op de bovenste podiumtrede. Zo'n speciale GP zie ik hem graag ook winnen.
Maar de kwalificatie is natuurlijk al belangrijker dan waar ook (buiten Barcelona misschien, als we de statistieken als wet mogen beschouwen).