Quote:
Originally Posted by Guido
En kan je in één adem ook niet gelijk Aston Martin en Lamborghini in het groepje van Porsche meetellen. Ferrari is zowat het enige supersportwagenmerk dat zoveel geld uitgeeft aan autosport onder het mom van marketing.
@ Ottooke,
Als ge nog één keert durft beweren dat Toyota een beetje op Honda lijkt, is het "laaienden ambras"...  Nog in de verste verte niet mijn gedacht!
|
Een vergelijking maken tussen Ferrari, Porsche, Aston Martin en Lamborghini hoort eigenlijk niet bij deze thread, maar hier gaan we:
Porsche heeft de laagste prijzen voor hun auto's van deze merken en heeft een hele reeks modellen (van Boxster tot Cayenne). Aston Martin is iets duurder en heeft minder modellen. Ferrari en Lamborghini zijn een pak duurder en hebben ook een beperkt gamma.
Verkoopscijfers tonen dat Porsche veruit de meeste wagens verkoopt (lage prijs en veel modellen). Aston Martin en Ferrari volgen op ruime afstand. Lamborghini heeft de laagste verkoopscijfers.
Mijn conclusie over het effect van Ferrari F1 op de verkoopscijfers van Ferrari: Bij een rechtstreekse vergelijking met andere merken is enkel een vergelijking met Lamborghini mogelijk (prijs en productgamma zijn ongeveer gelijk). De verkoopsaantallen van Ferrari zijn een veelvoud van Lamborghini. Akkoord, het cliënteel verschilt. Maar dat kan het grote verschil in verkoopsaantallen niet geheel gaan verklaren. Hun F1 marketing werkt dus wel.
En Guido: Honda en Toyota komen beiden uit Japan en hebben beiden hybride auto's